AkU seORG peLukiS !!!

Kenape???
Tak caye ke aku ni seorang pelukis???
Betol la aku ni seorang pelukis !!!
PELUKIS PELAN !!!
Heheh...Pelukis gak kan ???

Tapi kan mmg aku pernah bercite-cite nak jd pelukis yg terer.
Hei, jgn ckp aku xde bakat, ade taw !!! Mase kat skul dulu pernah la
cikgu mintak simpan lukisan aku :8)

Tapi 2la aku, sampai form 5 jer melukis, pas2 stop..
Adela gak time datang gian 2, aku capai pensel n kertas lukisan..
Ada cite mase aku keje kat PTG kuantan dolu, aku menyewa kat taska...
Kalo kat taska ni faham2la, banyak alat tulis, kaler pensel, kaler air..

Pada satu hari minggu 2, aku dah memang bosan tahap gaban dah, nyaris2 nak bertukar jd sateria perkasa hitam..Aku skodeng bilik darjah bebudak ni, aku jumpe buku bergambar.
Kulihat pulak sikit punyer cantek kaler tersusun atas meja..

Pelagi, aku pun mulalah cari gmbr yg cun, aku jumpe gambo rama2...
Maka, mule la aku berseni dengan girangnye..
Wahh, sekali siap 2 sikit punye cun x hengat..
Real menjadi beb...
Aku ingat nak bg present kat ofis, sebab aku dah nak pindah kat ofis lain..
Nak wat kenangan terindah la kununnye.
Dah kaler tak kering, aku tinggal la atas meja..
Terus lupe nak simpan.

Korang rase ape yang terjadi???
Adakah bebudak 2 tengok aje, lantas menyimpannya di tempat yg selamat???
Oh...tidak..tidak..tidak..
Ya, kawan-kawan..
Lukisan aku telah disabotaj oleh bebudak-bebudak itu...
Dengan bersopannya mereka menambah perisa di atas lukisan ku itu...

Huwaaa..Gile tensen beb..Itulah pasal,
gune lagi kaler bebudak 2 tanpa kebenaran..
Bile dah pindah sini, aku makin slow down conteng2 ni..
Kadang jer lukis kartun..
Tapi kalo nak lukis potret mmg aku x reti..
Kalaw disuruh lukis gmbr mak aku jadi Erra Fazira pulak nanti.

Petang2 layan brader ni melukis, syok gak...

Gambo kawan aku n beliau punye adeq..Santek x???


Ni sorang lagi pelukis

Santek kan??? RM10 jer !!

Kalo yang kaler mahal sket

Macam kenal jer mamat atas ni

Comments

lady-D said…
Thanx bujang susah..
susah2 jer..hehe..
Tips yg bagus, InsyaAllah..
Sama2 kite manfaatkan