JOM MELUKIS GUNA PAINT TOOL SAI PULAK..

ASSALAMUALAIKUM N HAI...
Harini nak share benda yang sangat awesome..Heheh..Maybe ada yang tahu, aku je yang lambat tahu tapi dah teruja tahap gaban ni kena share dengan korang..Aku rasa ramai yang minat melukis tapi blur tak tahu nak guna software apa..Sebelum ini aku pernah share TUTORIAL MELUKIS GUNA PHOTOSCAPE kan...Seriously selama ni memang aku guna yang tu je tapi kadang2 aku pelik yang guna paint boleh lukis lawa2..Paint cap apa dorang guna sebenarnya??So, pagi2 lagi aku saje search PAINT SOFTWARE sebelum start buat kerja dan terjumpalah software PAINT TOOL SAI..

Dengan blur2 tak tahu nak guna aku cari tutorial kat YOUTUBE..Tapi try2lah jugak godek2 sendiri sebab tak sempat nak study dengan amat serius lagi...Ini kartun pertama aku guna Paint tool sai yang awesome..Awesome bagi aku sebab aku rasa senang sikit nak control mouse dan banyak tool2 yang hebat dalam tu bagi memudahkan korang melukis..


My first drawing using PAINT TOOL SAI..Not bad la kan..ni amik masa
kejap je ni sebab dah hiperbola sangat nak menconteng..

Dalam kepala dok fikir bestnya kalau ada graphic tablet, wacom sume tu..Tapi takpe, yang tu nanti2lah beli..Sekarang ni banyak benda lain lagi yang lebih penting..Sedapkan hati..hee...Patutlah dorang punya drawing cun semacam, guna software ni rupanya..Ingatkan PAINT yang biasa2 tu..nak2 pulak kalau ada graphic tablet lagilah cun..Siapa yang nak try melukis guna software ni meh download kat SINI dulu..Dah download meh layan video tutorial kat bawah ni pulak sebab yang sebenarnya aku sendiri pun masih blur nak guna benda ni..



hope video ni dapat membantu korang^^


comey kan kartun dia^^

Dorang ni dah tahap PHD dah melukis..Aku ni just melukis suka2 je, aku melukis bukan untuk dipuji ke apa tapi melalui lukisan kita boleh sampaikan sesuatu cerita dengan lebih kreatif, kadang2 boring jugak kan kalau takde gambar ni,dahla aku tak pandai buat cerita pastu selalu curi gambar dari pakcik google pulak..Okelah, SELAMAT MELUKIS semua.Have fun ya^^

nasi tambah : dulu aku nak study kat THE ONE ACADEMY tapi dia punya yuran tu buat aku dan mak ayah darah tinggi nengoknya..

Comments

Zura Tahir said…
photoscape xdpt buat..nk try nie plak lah dla..:D
faizalnizam said…
not bad la first drawing tu. nama pun first drawing kan. so terus kan menuntut ilmu guna software tu :)
Unknown said…
adik aku leh nukih gitu
SyahmiFikri said…
woww.. style3..

kalau lukis untuk syahmi pon ok jugak kann.. kan =)
nurdani said…
cantik tang mata and bibir tu. pandai eh dyla lukis. paint yang saya ada biasa2 je. sebab tu guna excel buat doodle and lukis apa2.
sahromnasrudin said…
anda memang berbakat dalm genre lukisan sebegini..tahniah ya...
aanie said…
a'ah la..lagi lawa kalau lukis guna benda ni...aku ni sejak azali tak suka melukis..huhu..
Cik TeN10 said…
wah mcm menarik ni.. nk try gak la.. kdg2 sronok jgak conteng2 ni wlpn hodoh.. kui3.. ^^
Cik TeN10 said…
wahhh !! teruja tgk 2nd video tu..
Unknown said…
hehehe..apik masih lagi guna paint..huuuuu
ain zuraini said…
huhu ok la tuh...den lagi haru...
Fariross said…
wah... makcik yag aku kenali 11 tahon dolu nih, memang terror melukis sbnrnye...
Anonymous said…
kalau ko dah sampai level kedua tu blh dah create satu manga

kalau ko x pandai buat cerita, ko cari satu pencerita. ko pelukis
ain revival said…
wahh..cantik lah picture tuh..
xreti pn nak lukis..maen2 conteng bleyh laa`hehe
Hanis MY said…
tu dia... Dyla syoknya kalau leh lukis2 cmtu tapi kak hanis rasa walau staro mano pektis kompem tok jadi huhu sadisss...
Hanis MY said…
hehe napok jah dio, ho enpon mickey, hp plg muroh dlm byk2 enpon masa reg hp mulo2 sapa jepun dulu....
Unknown said…
cntik da 2,muka krtun jepun..huuhu
Anonymous said…
chaiyokkkk!
nanti dah pandai lukis cantik2.
lukis gambar chemay pulak eh?
heheh
:P
Anonymous said…
wahh! seronok! katna nak cari installer?
Areyoudys said…
as salam..
hoho~
pakcik pun guna software ni melukis komik kartun lidi yang tempoh hari. senang dan cepat. amik masa tak sampai 3 minit nak lukis semua frame2 tu

=)

yeah! yeah!! melukis!!
Areyoudys said…
ha!! tengah online!! jeng je jeng!!
nampak!!
Raji and Yeen said…
tapi xsusah ke eh nak gerak2kan mouse smbil melukis
selalu ak gna yg line boleh bengkok2 je kt paint T.T
Kyra Elric said…
cantik laaa~~~ me like this hehehe
saya_arief said…
dyla, lukis muke den..
hahaha.
;p
M Fizan said…
wuhuu..cantiknya lukisan awak.............very nice :)
ILA HonEyBuNNy said…
hehe...

ila lagi la..nak melukis pn tangan keras..guna com pun malas jugak...huwawaw
SiS NaD said…
Salam Cik Dyla...

Waa!~ Must try ni!~ Sis pun mminat melukis... Thanks for sharing dear.... (^_____^)V
ParkAir said…
Aku penah try paint sai ni, tapi hati tetap terpaut ngan brush flash lagi!
ishiko said…
alahaai.. comel je^^
Annisa said…
Thanks for the info kak dLa :)
lama dah tak melukis sbb da takde
mouse lagi ni. nisa guna paint biasa
je. nanti nak try la software lain :)
happy happy drawing kak dLa ^_~
blog-tips-kurus said…
lukisan ku masih di tahap Tadika. huhu!
Nur Liyana said…
wah..bestnyer.teringin nak try!!!


org kata kalau dah ada tgn seni, lukis apa pun cantik...betul ke???
alexayussida said…
berbakat..:)

jiji:adik je?ang bole x?ekeke
Far8 budak baik said…
weh weh..kita sama lahhhh..
aku pun tgh menelaah benda ni
ar..sebab nk buat doodle tu..
mcm lawa je kn tgk kat blog org lain..
tapi susah nye psl..patah hati dah..
hahaha
Qaseh Dalia said…
pehh lawa .. tangan qaseh keras haha
Fasihah Supian said…
ohh tq lady dyla,,,,tp sy xreti sgt melukis, aduyaiii, google je keje....
Prettyvrach said…
comeyh ar dyla..lukis r muke ML versi kartun satu. XD
megat isa said…
waaaaaah! aku pon nak try.
puteri ain said…
nak try lah . menarik ni . hehe

academy mane ?
[sutera kasih] said…
dh prnh try lukis, ya ampun kerasnya tgnku hehe
ada try guna yg ni dulu..tapi last2 guna paint je..sbb dah biasa guna paint..huhuhu
Shafizza Hana said…
mak aih, second vid tuh ... tahap gaban kelajuan dia !
Asma Ul Huda said…
free tak cik may?