DAH DAPAT BALIK BLOG..THANX HACKERS @ D3nY Cr3wZ ?

ASSALAMUALAIKUM N HAI..
Fuhhhhh..Malam yang cukup seram semalam..Tiba-tiba blog aku kene hack..Baru je pagi semalam baca pasal laman web Malaysia bakal digodam kat blog CIK AISH, tup2 tak sangka blog aku yang jarang2 aktif ni kene hacked by anonymous..Nasib baik tergerak hati nak check email via mobile..Aku biasa check kat henpon dulu email then baru on laptop..Tiba-tiba ada komen masuk tapi untuk entry H4cK3D By Anonymous ! Aik??Bila masa pulak aku buat entry semalam??? 

Dengan bibik sekom yang tahap kura2 aku gagahkan jua sebab kau hackers..Serius aku tak pernah berdepan dengan hackers ni so agak blur tak tahu nak buat apa..FACEBOOK aku yang dah berapa lama tak post status tu pun dia nak amik jugak tapi facebook aku boleh apply password baru cuma blog je akutakde idea nak buat camne..THANX UNTUK KORANG YANG BAGI SEMANGAT/CADANGAN SURUH EMAIL DENGAN HACKERS TU..Baca balik memang dia suruh contact dia kalau nak balik blog ni..Kalau dah tengah blur kan camtulah..Lepas beremail bagai, sementara tunggu respon, aku pergi makan nasi sebab USTAT JIJI pun suruh aku relax2 dulu..Nak berperang pun perut kena kenyang beb..

Lepas je makan, tengok kat email, ALHAMDULILLAH dah dapat balik blog ni..Huhu..Luckily la dia tak hack email aku..Aku tanya la kenapa sebabnya dia nak hack blog aku..Jawapannya...

PASSWORD TOO EASY !
Lebih malang lagi...
Facebook-same password.
google email -same password.
blog -same password.

Hamik kau!!!!  Lenkali letaklah birthday anak kucing ke, kambing ke barulah orang tak tahu..Bukan tu je, jangan letak DIGIT sahaja, letak sekali HURUF dan SIMBOL..Memanglah password aku senang, kategori lemah yang ampun tapi sebab bajet takde sape yang nak hack kan so aku pakai je mana yang ada siap semua sama lak tu..Padahal aku dah tengok ROOMMATE aku sendiri yang selalu FB dia kena hack dengan bekas pakwe dia, bajet aku ni terselamat..Bila dah kena macam ni barulah sibuk nak tukar password yang super strong..

Kalau korang mengalami situasi yang sama macam ni, NASIHAT saya tenang2 dulu..Kalau tak solat lagi, pergi solat dulu..Kemudian korang kena email dengan cik anon the hackers ni tapi jangan marah2..Cuba bertoleransi sebaik mungkin..Ikut apa yang diorang suruh buat, tukar password ke apa InsyaAllah dapat balik apa yang dorang amik tu..

Neway, thanx lah hackers, kalau tak memang aku takkan tukar password tu..Siap suruh aku promise lagi tukar password yang susah2..Aku pun tak tahu hackers ni siapa, tak mungkin kawan2 aku sebab tak ramai yang tahu pasal blog aku, kalau ada pun dorang tak aktif sangat tapi yang pasti dorang ni RAKYAT MALAYSIA ! Ingatkan mat saleh mana..Dah bagi balik tu siap cakap "Sorry if I scared you..have a nice day from our team..Chill".. Erkkk...APAKAH????


TERIMA KASIH SEMUA YANG BUAT ENTRY PASAL BLOG AKU KENA HACK JIJI YU, THE IZAT, FROGGIE [tu je yang tahu, kalau tertinggal, maaf ye], bukan sebab dorang kecoh tapi untuk warning kepada semua bloggers, PAKCIK yang tak putus2 bagi cadangan, aku tahu ada yang takut nak drop komen maybe takut kena hack jugak..Takpe, berjaga-jaga itu perlu..jangan risau, sekarang dah oke dah, mintak2 dorang ni tak datang serang dah..OK,TAKE CARE semua^^

nasi tambah : sayang jugak aku rupanya kat blog ni..Bukan apa, takut nanti acc kita disalahguna tak ke cari nahas tu namanya..

Comments

Ayeem Jemain said…
cuba dyla search kat fb guna email yg hacker tu bagi. takkan kotttt???? D:
wawa_addien said…
As Salam..
wawa dtg dr blog BA.
Alhamdulillah..blog awk da
ok. Huh..takut ar..
wawa follow kamoo n tukar link ek ;)
lady-D said…
@Ayeem Jemain
dah search dah tp xleh detect sape..huhu..

@wawa_addien
tersangatlah lega dah oke..huhu..
thanx follow sini^^
Miera Hassan said…
alhamdulillah semua dah ok...
Annisa said…
Alhamdulillah dLa dah dapat blog dLa
balik. Nasib baik dia tak apa2 kan
blog. dLa, smile :) and take care ^_^
Unknown said…
huk aloh..ehehe...ade ke wat PW same..
Fairuz Zainal said…
hohohoo takutttt
pengalaman mengajar kite sebenarnye..blog topan pon penah kene hack gak b4 ni..


Entri terkini :sindrome BLACKBERRY

Watch my video song!!
Khairul Onggon said…
Blog saya baru je kena hack bulan Jan lepas.. hackers russia plak tu.. Tu yg blog saya ada 70+ entry je skrang ni.. Klu tak dah beratus2 nak ke ribu kot.. Sedeh semuanya dah hilang.. Pengajaran.. wat backup.. :P
Ainul Hayat said…
Seb bek leh dapat balik blog tu. Memanglah better wat password combination, ade hurup besor, hurup keicik, ade angka sume///
qaseh tia said…
ishh ade gak org cmni.. xde keje lain kot...
Nur Liyana said…
ish..takutnyer macam nie...tak de kerja betul hackers tu.,..

dia hack blog nie kenapa yer???sebab best kot!!!tapi blog nie mmg best!!!!hehehehe
Areyoudys said…
as salam..
kak dla~~
jangan lupa tukar seperi yang dijanjikan ya~
jangan guna no kete, no. tepon, etc. paling penting. jangan guna no. i/C

selamat bekerja. tiada gangguan dah =)
Areyoudys said…
as salam..
kak dla~~
jangan lupa tukar seperi yang dijanjikan ya~
jangan guna no kete, no. tepon, etc. paling penting. jangan guna no. i/C

selamat bekerja. tiada gangguan dah =)
aanie said…
menakutkan la...

alhamdulillah dah ok....
Nami said…
hehehe cik scya dlu kne dgn abg lone ranger .

tp try baiki sndr .
abg lone ranger tu baik hik3
Unknown said…
erk.cam takut la plak.
ezy.fia said…
tkot jk ni..
huhu
kene tukar paswed la jwbnye,..
iPai said…
wah .. nasib baik dah dapat balik .. baik juga hackers ni siap bg nasihat
Sunah Sakura said…
alhamdulillah... suke, suke! tu pengalaman kene hack! berharga tuuu! ;)
SN said…
baru jgk kena hacked,tp emel...huhu,kena mgena x..huhu
Cikgu Dahlia said…
Aishhh. Blogspot pun dia hack ke?
Kena hati 2 nampaknya.
nasib baik hackers tu balik kan ;)
misyamissyou said…
alhamdulillah..seram gak smlm bila tgk dashboard blog sis de entry drp hacker ni..tp mmg rase hacker tu org malaysia la..kalau kne kt sy mmg xtau la nk wt pe..
hacker tu thg testing tuh..errr meankutkan kot
echah mashuri said…
ish.ape lak nak hack2 pula.xde keje ke.takut ah gini.heee.pttutla tgk entri smlm.ingtkan sis saje2.heee
BeloG MTT said…
Alaa siannya..Naseb baik dapat balik kan...
nazirulhazwan~ said…
amik pengajaran ye dik:D
adeh menggilah lah diorang nie.. sib baik dapat blik. huhuhuhuhu
nurdani said…
fuh..nasib baik. takut jugak kalau terjadi macam ni
Qaseh Dalia said…
siyez terkejut ..blog dyla kena hack .. pehhh alhamdulillah .. baik gak anon tu bagi balik .. siapalah hackers tu ye .. mysterioas abestos betul ...
Prince said…
hahaha..nasib bek..:)
Aujinz said…
Huishh.. naseb baekk dapat balik..
Unknown said…
Hati-hati :),kalau boleh buat 2way authorization dari google tu
teyn teyn said…
alamak takot ler .. tp kan hacker tu hack blogger femes je kan ?
Fasihah Supian said…
lau ikut emel tu, cari kat fb, ade fb dy, huhuhu apepun, alhamdulillah lah selamat semua :)
Cik Pulau said…
errkk..takutnya,..
harap sangat cik pulau tak kena tu sume..papepun.. tahniah.. dah baek sumela..
blog-tips-kurus said…
syukurlah nak.. :-)
Unknown said…
whoooo xpe2 ade pengalaman kena hacked hehe
Hanis MY said…
ohho kena hack kah? mujo jugop kalu tok jadi gini sure tok tukar pw key?

p/s: tula bakpo tinggal keto kunim tu coman gitumo bakpo biar dio sejut2 daley yuki tu...
Anonymous said…
yikk!! menakutkan T^T
Anonymous said…
nasib baik blh dapat balik
najihah sahami said…
cuaknya kalau kena hack...naseb baik senang nk dapat kan.
Anonymous said…
nasip baik..
maybe hackers tuh nak suruh blogger lebih berhati2 kot
:)
nur said…
dear..
naisb baik..
n take care!
pergh~ngeri woo..gua ni dah lah zero =(

Dunialandax.com
fatin6789 said…
bgus lah awak..takut ja smlam tgok sal blog awak kena hack tu..
alexayussida said…
terkujat alexa bila pakcik msg kat sb gtaw dla nye blog kena hacked..apekah..kata nak hack gov punyer website je..ishkishk cik anon ni..cumil sungguh perangai mu..nasib baik bagi balik..huhu..harap2 die tak kacau blogger2 lagi la..g kacau gov sude...hehe :)

miss u...oki,nak smbg stdy.sobs.penat dah ngadap buku T__T
ILA HonEyBuNNy said…
hah??

takoootnya...

ila pun banyak dgr blog kena hack la...adoii la..
logorithm said…
Giler ah!

Sekarang nih banyak account yang dah integrate ngan gmail account. Kalau dah login ke gmail, dah automatik login ke blogger.

Tapi memang betul lah password sepatutnya kena pening sikit...

Entri terbaru --> Logorithm's Wordless Wednesday #2
Gayahspears said…
yg pasti bukan aku yg hack blog kau yunk..hahahah >_<
tok esah said…
hehehe, bagus lah mcm tuh!!

http://www.tokesah.com/2011/06/kenali-hacker-dan-anonymous-pasti-anda-teruja/
[sutera kasih] said…
seram plak dgr huhu..alhamdulillah blog dyla dh kembali..
Cik TeN10 said…
uihh spe xsyg blog.. pape pn alhmdllah dyla dh dpt blik blog dyla.. :)
sahromnasrudin said…
alhamdulillahhh...semoga blog awak terus selamat ya...
Aleen Aiden said…
hi3,siap bley runding2 lagi dgn hackers.aishh,adventure yg bebaloi neh!keh3
Unknown said…
huhu..hackers ni tak semua jahat tau dila..diorang nk tolong kita sebab diorang pon tahu geng2 lain nk serang laman web malaysia..sbb tu diorang suh kiter berjaga-jaga..huhu..
anumuchan said…
alhamdulillah semua dh ok kan..takutnyaa..huhu
nunui Joe said…
wahh da dpt da?
syukurlah :)
ain zuraini said…
perghh kena hacked?? sbr jelah yek..nsb baik dpt blk sume..huhuhu
Anonymous said…
tahniah,akhirnya dh dpt.

bagus sikap toleransi tuh.
hackers tu cool kot, even dia takutkan awk tp at least dorang dh tolong awk to be more careful after this. And ayat last mmg sempoi,"Sorry if I scared you..have a nice day from our team..Chill"

-Haneul
rasanya hackers tu just nk beri amaran password blog tu terlalu mudah nk trace :)
Prettyvrach said…
haaaaaaaaaaaa????? seyes ke ni???? seramnye.ish2.nasib da dpt balik.klo tak...nangis ml xdpt tgk blog dyla.
zati embong said…
nk kesian kat dLa,tp lawak pun ada jugak.ala standardlah org letak passwrd sama.xdela jd kes ilg ingtan passwrd kan?
Unknown said…
macam mana awk dpt balik blog yg kna hack tu eh? boleh kongsi ilmu tak? cuz sy pn pnh kna hack dn nk tlg kwn yg kena hack jgk :)
lady-D said…
@Abbie Nichkhun
sy ada gitaw dah caranya kat dlm entry ni..biasanya dia akan bg email, awk just email balik cakap nk blk blog tu..tryla ye kawtim2..gd luck^^