LANGKAWI - 4 TAHUN LALU

ASSALAMUALAIKUM N HAI...
Disebabkan mood nak pergi holiday esok, maka kenangan masa 1st time pergi Langkawi 4 tahun yang lepas tiba2 terapung-apung je atas kepala tanda cuba recall momen2 indah itu..Sumpah best dan adventure serta boleh dijadikan iktibar!!Kenapa??Kenalah baca sampai habis..Sekarang nak test power ingatan aku, so dengan sengaja buat entry pasal ni..

Aku plan dengan MAMA DISHA je, masa tu beliau tak kawen lagi dan aku pun keje dekat dengan kampung je maka aku sangat jarang pergi bercuti ni..Kemudian mama disha la yang plan nak pergi Langkawi sebab beliau pernah pergi sekali dan rasa tak puas..Actually MY SIS stay kat Langkawi maka kitorang takyah pening2 fikir pasal hotel ke, chalet ke..

Disebabkan mama disha kat KL, aku kat Kelantan so, kitorang bertolak asing2 dan bakal berjumpa di JETI KUALA PERLIS..Actually aku tak tahu rupa bentuk jeti K.Perlis tu camne, kira gamble jelah ni..Masa dalam bas, aku dok busy sms dengan mama disha dan sis, sampai habis bateri henpon so, aku layan tidur tanpa aku sedari henpon yang lagi 1 pun dah abis bateri..Sampailah kat Jeti baru aku perasan yang kedua-dua henpon[sgt kaya dgn henpon time ni sebab aku keje kat kedai henpon time tu] aku dah abis bateri..So, aku tercari-carilah mama disha tu sampailah ada pakcik datang tanya aku cari kawan ke? rupa-rupanya mama disha dah kecoh2 kat pakcik2 taxi yang dia tunggu kawan yang lost contact tu..Bukan tu aje, siap dah report ngan my sis lagi yang beliau takleh kol aku, takut jugaklah jadi apa2 kan..Masa jumpa dah bising la beliau, sbb tak charge bateri hp penuh2, dahla bas beliau sampai awal..Hikkk.. Tips 1--->pastikan hp bateri penuh ya kawan2..

Paling best bila abang ipar bagi guna kereta dia tuk pergi jalan2 kat sekitar Langkawi..Abang ipar pergi keje naik motor je, kitorang suka hatilah tak payah pening fikir pasal transport..Hari pertama tu pergi melawat MAKAM MAHSURI, BERAS TERBAKAR dan shopping jelah..Masa tu sis and anak2 buah aku follow sekali..Part shopping paling heaven ye kawan2..

Hari kedua kitorang pergi berdua je, sampai menangis-nangis dah anak buah aku nak ikut..Bukan taknak bawak tapi sebab nak pergi naik CABLE CAR risau jugak bawak budak ni, time tu memang tengah aktif yang amat lak tu..Tapi kelakar jugak budak ni, masa menangis nak ikut tu sampai satu tahap bila dia dah tahu memang takleh ikut siap cakap, ASSALAMUALAIKUM sambil menangis..redha la tu gamaknye -.-'. Naik cable car, serius aku berlagak cool masa naik, padahal nervous jugak weh..hehe..

Masa dalam feri otw ke Langkawi, mama disha cakap ada amik trip JELAJAH PULAU siap bayar deposit tuk aku sekali dah..Wahhh, aku macam terkejut jugaklah sebab takut kena tipu..Yang ni pun kitorang berdua jelah, sis pun macam terkejut jugaklah sebab dia pun x pernah lagi amik trip jelajah pulau ni..Dalam hati memang berdoa hope tak kena tipu..Paling takut, buatnya kitorang kena bawak lari camne?Mula fikir benda2 negatif.Tapi Alhamdulillah, semua berjalan dengan lancar dan aku rasa tu antara momen yang paling best dan adventure..Jelajah pulau2 tu buat hari tu seolah-olah hari terpanjang dalam hidup aku..Perghhh..Best naik boat, pecut laju2, dilambung ombak2 yang ganas..Tapi mulut tak berhenti mengucap okeh..Guide yang bawak kitorang pun baik dan peramah, siap selamba mintak aku tolong pegang henpon dia lagi masa dia nak berenang, sporting dan cool sangat2..*Abang kalau baca blog saya, ingat lagi tak saya??hahaha..

Dalam trip jelajah pulau tu, kitorang pergi TASIK DAYANG BUNTING, BERAS BASAH ISLAND, PULAU KENTUT BESAR[hahaha..tapi rasanya dah tukar nama kot] dan pergi tempat EAGLES FEEDING..Aktiviti masa kat Tasik Dayang Bunting tu aku rendam2 kaki je, tak mandi pun sebab rasa cam tak yakin walaupun pakai life jacket..Aku kan perenang handalan ekonomi..Tapi otw nak sampai tasik tu boleh tahan gak lenguh kaki. Tips ke2 ---> itu pentingnya senaman secara teratur ye anak2 sekalian supaya kaki anda gagah sewaktu mendaki..*Huh, tu tak daki gunung Kinabalu lagi tu.

Paling tak boleh blah masa kat PULAU BERAS BASAH..Dahlah berendam sorang2 je, si mama disha ni taknak mandi la pulak.Aku tak tahan tengok air dia cantik sangat, tak kisahla sorang pun..Kemudian abang tu datang tanya nak naik BANANA BOAT tak??Kisah banana boat ni aku pernah cerita kat SINI dengan panjang lebar lagi..Dipendekkan kat sini, aku tak pernah naik pun lagi sebenarnya banana boat ni dan tak tahu nanti bila sampai sampai tengah2 laut dorang akan terbalikkan boat..Maka berhempas pulas la aku dan semua berenang ke tebing..Tak reti berenang lak tu, sabo jerlah.Dahla mama disha taknak naik, terpaksalah aku buat2 selamba naik dengan orang lain. Tips ke3 ---> Walaupun kau tak pandai berenang pelis jangan panik oke, ada life jacket pun boleh lemas jugak kalau gila gelabah taw.Dah, meh layan gambar old skool neh, thanx friendster, naseb bek tak terminate lagi akaun FS.

Tolonglah amik budak ni jadi model signboard..kehendak betul nampaknya...


Inilah banana boat yang dinaiki oleh perempuan noob..dahla buat muka tak malu..


@tasik dayang bunting..Orang cakap kalau mandi kat sini InsyaAllah boleh pregnant sebab tu aku tak mandi..hahaha..main2 je, jgn serius kamu2.

Yang paling aku tak boleh lupa masa nak balik, naik bas kat Kuala Perlis tu, sukahati sangat naik bas terus duduk..Tiba-tiba datang sorang perempuan cakap yang aku duduk tempat dia..Aikkk?!Camne leh sama no.kerusi ni?? Mama disha dah selamat naik bas dah, kalau aku turun nak pergi mana??sebabnya, tiket aku tu abang ipar yang beli dekat agen tiket di Langkawi..perempuan tu pulak memang tiket ori so, tak payah nak pergi berebutlah memang kalah punya..Tapi Alhamdulillah la yang driver tu boleh tolerate lagi, dia bagi jugak aku naik..Tapi takde seat kosong maka terpaksalah aku duduk atas lantai tanpa bersandar selama hampir 8-10 jam kot..tapi disebabkan mood aku tengah baik dan happy aku tak rasa sedih ke, nak nangis ke walaupun time tu sempat berangan, takde ke abang2 macho yang baik hati bagi aku duduk..Huk alohhh, ini bukan drama korea la makcik, nak bagi orang tua duduk pun berkira apatah lagi aku yang muda lagi handalan ekonomi ni..maka, tahan jelah sampai sakit belakang ni, mengantuk pun terpaksa tahan tapi takpelah, pengalaman tu beb..Tips ke4 ---> jangan beli tiket dengan agen, kalau nak beli kena make sure yang dorang fax tiket tu kalau tak jadilah macam aku tu..Wahhh, panjangnya entry...Lariiiiiiii !!!!!!!!!!!!!!!!

Maaflah..tak sempat kaler pun

nasi tambah : Aku suka betul SEPAH yang menang...Lawak melayu yang best..Penuh pengajaran dan nasihat..paling takleh blah siap DAFI pun muncul gak..Baik punya!! pepun, tahniah sume..JOZAN pun best jugak..memang SEPAH dan JOZAN terbest !!! NABIL biasa je tapi aku suka dia nyanyi LAGU MALAS tu..heeee..JAMBU macam biasalah memang jambu dan merapu..

Comments

Areyoudys said…
as salam..
erk! dah lama tak baca entri panjang macik dla =p

ok2, 4 tahun dulu. erk. sekali pernah terserempak dengan pakcik. pergi bila tu? 4 tahun lepas, pakcik pegi masa cuti sekola, bulan puasa. raya.
hehe

ni nak kena chekck balik ni gambo lama. mana tau macik dla ada terselit dalam gambo. haha~

dah macma baca jurnal la pulak entri macik ni

=p
Anonymous said…
pakai life jaket camana tak tenggelam kalau berat :D


bawak balik 5 beg ya
Anonymous said…
best nye naik banana boat.
chemay tak penah naik..

btw tak happy sangat sepah menang.
nak jozann!!!
:(
blog-tips-kurus said…
nak DAIM! w/pon kat SOGO pon ado..

gagah mek ni dok atas lantai je. cian dia. tak macho betul lelaki-lelaki berkenaan ye. oppss!!
nanti jalan kat jambatan ngeri tu ye. acik gayat!
Kyra Elric said…
tingin nk g..huhuhu xpnah g ag
Cik TeN10 said…
hohh dyla pergi langkawi 4 tahun lepas.. fatin gi langkawi 10 tahun lepas.. padahal umah kt kedah je pun.. dgn jeti kuala perlis or kuala kedah sekangkang kera je.. tp tak jugak g langkawi.. tak berkesempatan lg.. cuti mcm2 nk buat.. satu bulan kt mesia rsa mcm 1 minggu jekk.. pape pn selamat bercuti ea dyla :)
zati embong said…
huhu.kesiannya dLa.8jam duk atas lantai?huhu.jat ingtkan dLa da selamat smpai langkawi da.hihi
scya lollita said…
cik scya suka sepah menang !



cik scya nak naik banana boat tu tp tkot :(
Miss Yaty said…
selamat bercuti dla...cowey da lme xjenguk dla..tahniah da tkr domain :)
Nur Liyana said…
wah bestnyer........coklat beli byk takkkk???????????????
M Fizan said…
saya orang kedah..tapi tak pernah sampai langkawi..huhuhu..

sepah memang paling best..wajib menang :)
ILA HonEyBuNNy said…
owh banana boats...nak naik jugak...

suka btoii ila naik banana boat....heheh

itula ...sepah best la smlm...ada mkna d sebalik tu...heheh
Aleen Aiden said…
sovenir aku jgn lupe!!!keh3
Hai..bercuti tapi masih ingat kenangan bercuti dahulu kala...bli coklat kirim KL ye Dla..*Wink*
Annisa said…
last pi langkawi last year :)
mmg best. rasa nak pi sekali lg
dgn family nanti ^_^ masa kat
sana byk pilihan nak stay mana
and yg penting tmpat jln2 :)
jap, banana bot tu je tak sempat main
T_T
baiknye abg ipar kasi pnjam kete...lain kali alief nak jejalan la dgn dila..hehe
Unknown said…
dah lama tak g langkawi..nak g sana la nnt...hehe
Unknown said…
mek dila...hehe..kuat dia g bercuti..dop ajok pong..hehehe

tapiii..tengok muka dila lain la tanpa makeup...hehehe
syakirahmn said…
syok langkawi. pulau dayang bunting tu, serammm nk berenang even tahu berenang. sebab tasik kan. dlm dia tak tau. dh la hijauuu je. time pakai jacket life pun takut jugak walopun trapung je.

;D
ain revival said…
4 kali pergi langkawi..tu semua trip waktu skola dulu..FREE smuanya..

skrang da tade da org nk bg free..huhu
wah ..jalan sakan !
nak ikut , nak ikut !!!
Nur Liyana said…
dtg lagi...hahaha

nnt kalau beli coklat...pos sini:)
wahhhhhhhhh banana boattt ^^
[sutera kasih] said…
teringin nak pergi langkawi jugak :)
Raji and Yeen said…
kesian ko owh, nasib ko bg taw..tp btol kn, aku lbih slesa g sndrik, x yah gner agen,,sbb x trbatas sgt aper2 nnti :D
ishiko said…
4tahun?? lama dah tuh.. bleh g lagi ^^
Abu Bagi said…
arghhh!! tak pena sampi langkawi lgi....
sahromnasrudin said…
masa naik banana bot tue ada terbalek tak? heheheee
Hanis MY said…
huwaaa dh lama nk g langkawi tapi sampai la ni hajat itu terkubur begitu shaja...bila la leh sampi sn...cun seme gmbr dyka esp atas titikayu tu penpandai jah oyak titi hik2...
Zura Tahir said…
biaselah tue...pegi 1 beg balik beg tue pun beranak..cepat nau deliver nye..

suke jugak sepah menang..hehe..
aanie said…
dla, anak buah mu tu lawak tul la...siap bg salam sambil nangis....adoi..x tahan aku gelak...

sian mu duk atas lantai...

apa2 pun, tips mu tu sgt berguna....hehe...
Zaza said…
klu ikutkan,4 thn dulu, sye tgh siap2 nak pi UK. hihihih