UCAPAN UNTUK ABANG-ABANG CERAH

CHOISENDAO..CHOISENDAO..WO CHETAO WANKO..HAH HAH ! Aku taktawlah spelling tu betul ke tidaknye tapi bunyinye camtulah..Hari-hari bos aku dok pasang, sampai boleh ingat lirik lagu tu..my ex-boss to be exact, masa aku keje kat kedai henset dulu tu..Time nak CNY memang kitorang layan jer lagu cina sebab masa raya kita pun beliau yang beriya-iya nyanyi lagu raya..1 Syaaban tu kalau boleh beliau nak start pasang dah lagu raya. 

Sebagai rakyat yang MESRA, maka dengan ini aku ingin mengucapkan GONG XI FA CHAI kepada semua yang menyambutnya..Semoga tahun ARNAB membawa tuah kepada korang..Tak lupa juga kepada KEKASIH-KEKASIH CERAH dla, GONG XI FA CHAI diucapkan dengan pertanyaan MANA ANGPOW tuk ai?

KEKASIH CERAH 1
Alaaaaa..rilex rrrr bang..orang gurau jerr..

Mula bercinta dengan beliau ketika menonton filem NEW POLICE STORY dengan watak JOE yang penuh dendam...beliau hensem dalam tu...serius!serius hensem! Perlukah diulang lagi??? tapi sayang, aku je yang dok gilakan beliau sampai aku sanggup ke KL tuk cari CD2 lama beliau, padahal kebetulan ada kursus kat KL...haha..Dan beliau dah pun berkahwin dengan cik model yang tinggi lampai si LISA S tu, bukan LISA SURIHANI yer..Aku pun tak taw "S" tu stand for what..Dorang kawin kat AFRIKA SELATAN taw sempena WORLD CUP tahun lepas..so sweat! Apapunnnn, DANIEL WU, ai tetap sapot u till the end..perghhh..xleh blah..

KEKASIH CERAH 2
dlaaaa..jumpe abang kat zoo oke..lebiu!!!

Ni sorang lagi ni...dah bape kali aku ajak main tapi wat derkkkk jer...hahhaa..agak2 kalau aku main ngan beliau sape yang kalah yer..Ko agak2 rrr dla, nak ajak lawan badminton dengan SUPER DAN..Sedar diri sikit tu oke..Apesal aku minat sangat ngan mamat ni yer, walaupun kadang2 sangat menyampah dengan kelakuan beliau, dahlah suke press hingus time lawan...x senonoh tol..Tapi aku rasa beliau ni manja gak, aritu pernah nampak beliau terlompat-lompat manja macam tak puas hati rrr konon sebab takleh amek shuttle..Just suka sebab beliau sangat konfiden setiap kali ada perlawanan, tu yang aku suka tengok..To LIN DAN, aritu dah menang banyak duit kan, takkan la takde angpow tuk dla ni..muehehe...

INI BUKAN KEKASIH CERAHKU
Ini kononnye nak lukis muka ex-boss aku ..hahaha..
beliau ni salu cakap NGIK NGOK..ipoh mali tapi boleh
speaking kelate dengan sangat fasih !

TO ALEN [kekadang panggil ALEN BUDI KESUMA], GONG XI FA CAI LAUPAN..ANGPOW MEI YO aaa??? Plan nak pergi beraya rumah beliau tapi, kete takde ni, bapak i pegi jalan2 bersama rumet beliau iaitu mak saya..Hujan pun tengah lebat ni..Kalau tak pergi arini, nanti ari SABTU ni aku pergi tuntut angpow kat kedai ye encek bos..hahaha..


p/s : kampungku sangat sejuk...egegege..

Comments

Annisa said…
pi jalan jalan ke hari ni dLa? kumpul angpow banyak banyak ^__^
lady-D said…
@khairunnisa ♥
kete xde ni nak gi jln2..huhu..tingat dulu best sbb kwn2 bos pun ade bg angpow..
wanie m'nJ said…
lin dan???wow!haha
zati embong said…
haha..lwaklah bila apek ckp kelate.kalau jat dgr,mest jat akan pndg dgn mata x berkelip O.o
dla: minx angpaw..hehehe
Unknown said…
hehehe..
pa kata g kutip skali angpow dgn abg2 cerah..
poket msti masyukkkk ... ^^,
Unknown said…
wah...... tahun ni tahun aper ek kalau ikut kalendar cina?
teringin nak mamam kueh bulan.....
Unknown said…
aku dapat angpau weh tadi..sehengget..
Anati Soki said…
apek ckp kelantan jadik funny kot
heheheheh
gong xi fa cai!!kuang3
Raji and Yeen said…
wahhh best lah bole cuti time CNY ni kan?
hak2
gong xi fa cai~
KizZ said…
Kekasih cerah eah??Hihi..
Cute..!

Jom sini,
Sebuah sajak buat mukabuku
Miss Yaty said…
hihi...miss yaty pun minat daniel wu...huhuhu...

gong xi fa cai dla ;)
athirahassin said…
dLa :: lama x nmpk.. hehehe :)
Asri Alam said…
nasib baik tak jumpa tayangan video free dia dgn penyanyi twin tu. haha.. kontrobesi habis diorang ni vs ariel peterpan
Unknown said…
hahaa..kekasih cera ahkak kite hensem2 semua.mana aci.kongsi2 ar ngn kiteee.;p
lady-D said…
@zati embong
tu rrrr, mmg klakar tp best dgr..hehe
lady-D said…
@wasabi onee-san
hahahah..mesti masyuk pnyelah..x dpt ngan dorg dla gi kutip ngan lee chong wei..hehe
lady-D said…
@MofiDhouse
aikkk, dla ade tulis taw kat ats tu thn ape..huhu..sile baca balik..hehe
lady-D said…
@JIJI YU
wahhhh, banyaknye ko dpt..aku bangga!
lady-D said…
@ANATI SOKI
hehe..mmg kelakar tp baguslah beliau tu
lady-D said…
@Raji berkata
raji x cuti ke??hoho..
lady-D said…
@KizZ
cerah kan dorang ni..hehe
lady-D said…
@Miss Yaty
yeay geng ! daniel wu ensem giler kan..hehe
lady-D said…
@athirah
dla pun dh lame x nmpk athirah ^__^
lady-D said…
@Sasa Al-Sharif
video yg mana ni??x paamm..huhu..sori, pale selow musim cuti ni..hehhe
lady-D said…
@echah mashuri
mane leh kongsi..pekate echah amik lee chong wei..beliau cerah gak..
ain zuraini said…
suka2 sume pakwe2 cerah anda..hahahaha
*Lin Dan* mmg kacak..terer main..suka terlompat2..tp angkuh...sorry dla..sila *break* dengan dia..haha..
lady-D said…
@airaniez wirdani
hahaha...baiklah aira..hehe..beliau mmg angkuh tp konfiden beliau tu mmg best rrr tgk walaupun kdg2 meluat..hehe
CIK TOM said…
slmt bercuti ye dla syg..
lady-D said…
@CIK TOM
thanx cik tom tayam ^__^
Redbloodsnow said…
hahahaha/... CERAH ek? hahaha :P
lady-D said…
@Redbloodsnow
hahaha..berangan je lbh dla ni zie oiii :P
logorithm said…
Xin nian kuai le Dyla. :-)
lady-D said…
@logorithm
xin nian quai le ^__^