TAK SANGKA NI..

ASSALAMUALAIKUM N HAI...
Hari RABU tahun lepas[macam lama je], ofis kitorang ada buat jamuan sempena perpisahan PENGARAH dan salah sorang staf lelaki, ABANG SYED..Biasanya kalau ada pertukaran staf, just buat makan2 time kerja, kat bilik meeting je..Tapi disebabkan PENGARAH kan, majlis memang agak grand la, so majlis tu buat kat salah sebuah restoran yang tertutup.Disebabkan aku ni jadi penyambut tetamu, so aku antara orang yang awal sampai..Masa kat opis tu dah baca dah kat pop-up, akan ada persembahan dan CABUTAN BERTUAH..Tapi memang aku tak amik port pun, yang aku tahu nak gi makan je, sebab makanan kat situ memang sedap, terbaik, walla!

Bercakap pasal CABUTAN BERTUAH ni, aku ni sangat2 lah jarangnya bertuah..Kalau kat sekolah dulu tak pernah bertuah nombor aku..So, malam tu just relax2 jelah time dorang panggil nombor tu nombor ni tapi jadi geram bila nombor2 sebelah aku semua kena..Masa tu no aku 1006 dan housemate aku 1007, macam tak wujud je..Kitorang ni memang rasa betapa tak bertuahnya nombor kitorang ni..Sampailah MC tanya nombor sape yang tak kena panggil lagi, adalah dalam 3 nombor je kot..Masa tu barulah perasan, semua staf dapat kot..Miahaha, wat maloo je, semua dapat pun..Tapi, the best part is, hadiah yang tinggal semua yang grand prize..Yang aku tahu memang ada basikal FIXIE kat depan..Alaaa, basikal yang memang menjadi trend bebudak sekarang ni, kaler pun comel je semua..

Tiba-tiba aku rasa berdebar gila, takleh bayang aku kalau basikal tu dapat kat aku..Memang kelakar abes la..Dan akhirnya memang tak sangkalah, BASIKAL FIXIE tu memang menjadi milik aku...Hahahaha..Memang no 1006 tu last sekali dorang cabut..Punyalah kan nombor aku susah nak orang cabut, nasib baik semua dapat, so memang rezeki aku lah malam tu..Tak tahulah aku rasa benda ni sangat kelakar, sampai aku ngan kawan aku takleh berhenti nak gelak..Tak sangka kot..Tiba2 pulak aku jadi macam watak utama malam tu, dah jadi bahan usikan bebudak ni suruh bawak pegi opis nanti beskal tu..Rezeki hujung tahun kot..Alhamdulillah, dengan jawatan aku dijumudkan, gaji pun Alhamdulillah, senyum je masa sign opsyen aritu..hehe..Syukur sangat ni^^

PERKENALKAN BOIFREN BARU I--> FIXIE NAMANYA..
|
|
|
|
|
\/
Kaler pink lagi..comel tak???cam taw2 je pompuan dapat..Amna [anak abang syed] tetibe jadi kamceng ngan aku dengan harapan aku boleh bawak dialah..


Parking baik punya dalam rumah^^

Sepatutnya ending majlis tu sedih, tapi jadi kelakar sebab semua tak sangka kot aku yang dapat basikal tu..Actually aku pun tak tahu nak naik bila basikal ni,kena cari geng fixie kot takpun paksa housemate beli gak.Kejamnye!Nak jual, sayang pulak walaupun ramai yang offer nak beli lagipun bukan selalu dapat benda2 camni..Setakat ni tersadai tepi dinding je..hee~~Apapun hope PENGARAH hepi ditempat baru dan jugak kepada ABANG SYED yang memang selalu buat kacau kat opis.Memang terasa sangat kehilangan TT.TT

SELAMAT DATANG 2012..SEMOGA KITA MENJADI LEBIH BAIK DARI TAHUN2 YANG LEPAS YER..BERUSAHA!!!^^


nasi tambah : Nama position aku dah bertukar tapi tetap rasa nama yang lama tu lagi comel tapi gaji mestilah nak yang gaji baru..ngee~~

Comments

azzey said…
sweet plak kaler basikal tu..:)
zati embong said…
dLa,cmne dLa angkut fixie bawak balik rumah?

happy new year,hihi
blog-tips-kurus said…
penjawat awam rupanya..

cik mek oit, lamenye off.. ai pinjam katon jerawat u tau. hehe!

kau sungguh bertuah sayangku. mungkinkah...??? (",)
Unknown said…
tahniah..
tak selamanya kita bernasib tak baik..kan??
Unknown said…
tahniah..
tak selamanya kita bernasib tak baik..kan??
Basikal tu super duper comel..

Anyway Selamat Tahun Baru Dla.Tahniah juga atas rezeki yang Allah s.w.t. berikan.all da best 2012!!
ParkAir said…
wahh dapat beskal! bleh join konvoi budak2 la petang2 nanti.
alexayussida said…
dyla!!! i miss u n ur writing!!nak g khatamkan post bawah2 !!

wow bertuah gile dyla dapat fixie,dah la cunn ok:)happy new year!!
ain zuraini said…
congratz utk cbtn bertuah & jawatan yg dijumudkan tu...hehehe menarik btl color beskal tu...pelagi kayuh jgn tak kayuh leh kurus byk... :-)
Rina Rahamat said…
buat kayuh petang-petanglah dyla..exercise
aanie said…
fuyoo...aku pun xtahu nak ckp mu bertuah ke tak sebenarnya....hahaha....tp papepun bertuah la wpun no last, tp dpt grand prize...

perghh mesti byk gaji mu naik kan?

kalu aku, aku jual balik....:)
Unknown said…
wah murah rezeki..tahniah yer...

selamat tahun baru yer..:)
Unknown said…
comey nyer basikal...
Aleen Aiden said…
muahaha.korang memang xbertuah.orang lain semua dah kena panggil,kau boleh tertinggal pulak.haishh
sahromnasrudin said…
leh lawan azizulhasni awang nie...
Nadia said…
ala...cantiknyer...jeles ni..:)
Hanis MY said…
alhamdulillah rezeki tu... coman la beskal tu.. happy new year dyla comeiii!
Kongsi Apa2 Aje said…
abg syed berpindah dah k?

wah..ada beskal sndri dah...huhu. kaya ngat k.dla skrg
Admin said…
wah3,itu namanya rezeki tahun baru,hehe
naik je pusing2 kota :)
selamat tahun baru !

Latest post: sayang sambil lewa?
teyn teyn said…
untungla ade pixieee..
cemburu~
teyn teyn said…
untungla ade pixieee..
cemburu~
Qib said…
nasib baik bkn name fizi. hahaha
oke beskal anda sgt cool...klu ilang tlg jgn cr saya.hehehe
kiwi said…
bestnya ada basikal..dah lama dah tak main basikal.hihi..kecik2 dulu je
Anonymous said…
haha memang comel. kalau budak2 remaja mmg suka sgt dpt tu
CIK TOM said…
comelnya basikal tue...tahniah mng!bertuah la tue sbb dpt grand prize kan =)
noa said…
sweetnye color dia
gugurl gitu