BAWAK DIRI KEJAP

ASSALAMUALAIKUM N HAI...
Tak tahulah korang ni sama ngan saya ke tak, yang suka pergi kursus..Hehe..Seriously aku suka pergi kursus walaupun kena pergi sorang2 je, tapi akak tak kisah pun..Time nilah boleh menenangkan kepala hotak dari bebanan kerja kat ofis..Actually aku takdelah kisah pun pasal bebanan kerja tu, tapi yang selalu menensenkan kepala hotak ni bila ada sexual harrasment kat ofis..Walaupun tak serius sangat tapi maybe sebab aku sorang je bunga kat unit tu, aku jadi mudah stress bila dia start mengarut-ngarut pasal ****..Pesen dia, selagi aku tak naik marah, selagi tulah dia mengarut bagai sampai panas telinga ni..Sebenarnya dah puas aku pujuk hati dengan perkataan SABAR, dahla buat kerja ntah hape2, tahu nk komplen, mengarut je..Mana tak hangin, sumbat telinga ngan headphone yang harga 800 pun tak jadi camni lagipun sakit gak cuping telinga ni asek pakai headphone je..Silap2, cacat telingat aku nanti..hee..Macam2 cara dah buat, pasang talkin kuat2, surah Yassin, tapi kejap je senyap..Esok start mengarut lagi..Haish..tensen..tensen..

So, bila dapat peluang pergi kursus ni walaupun seminggu je, Alhamdulillah aku rasa happy giler..lagipun bleh jumpe kawan2 yang stay kat KL..Nak pulak ade kawan sekolah dah plan nak buat makan2 sikit kat rumah, memang langkah kananlah..Lagi pulak ada kawan dari Sabah yang sama kursus bawak ole2 makanan dari Sabah..Memang betul2 besta..Paling best lagi, tak sangka kawan baik aku yang sedih gila masa berpisah dulu pun kursus jugak, tapi beliau kursus lain, aku lak kursus Autocad tapi kitorang duduk 1 bilik..Tahu pun masa 2,3 hari sebelum kursus, memang rindu giler ngan budak ni..hehe..Dan sementara job menjahit aku terpaksa diberhentikan buat sementara waktu, baiklah aku update blog..Seriously aku rasa bersalah sebab dah jarang giler masuk blog korang..Ramai yang aku tak sempat balas balik komen2..Memang aku agak busy kat ofis, kat rumah lagi super duper busy, so maafkan daku insan yang lemah gemalai ini..hehe..

Masih teringat lagi kesedapan ayam itu, keenakan kuah kacang itu..yum2

Ni ole2 dari sabah..kat atas tu kuih cincin, kat bawah tu amplang..memang aku suka 

Agak2 kalo pakai helmet cenggini masuk ofis, selamat kot jiwa raga ini..

Thanx buat kawan2ku yang super duper best, masak makanan best2, hantar aku check in hostel, bawak ole2 dari Sabah..Sayang korang^^

NASI TAMBAH : Yang sebenarnya, part paling BEST tentang kursus ni bila duit CLAIM masuk...hawhaw..makcik kayo jap^^

Comments

blog-tips-kurus said…
amboi org tu!
lapooooooooooooooo!!!!! ;)
Unknown said…
heheheh... Pandai buat lawak pepagi buta nieh....
aanie said…
pasang surah yasin tu aku setuju sgt2 la....hahaha...

siap ado kek tu...besday sapo?
Mun said…
kuih cincin ke namanya.. baru tau.. sebab pernah rasa sekali je kuih ni... tu pon dah lama...

sedap laa.. hehe
zati embong said…
wah2..jat dulu ms uni belajar gak autocad,kerja ni semua kerja 2 draughtman yg buat,xde da nk lukis2.
ain zuraini said…
huhu kat ofis mane2 pun sama je kes cam tu..huhuhuhu
SN said…
penah rase,staff lelaki mmg kena ke perangai mcm tu

org llki,tolonglah jage bahasa tu~
Rina Rahamat said…
kuih dr sabah tu nmpk sedap lah..


lelaki dla biasalah mmg suka ckp gitu-gitu bila dh ramai-ramai..lg dla marah lg diaorang suka


akak pon bz dla..smpt BW yg singgah blog akak je..tu la lama gak x singgah blog dla
Hope Dla bersabarlah dengan orang2 yang tak makan saman macam tu.Nak report kang,takut nanti Dla plak yang kena.Paling bagus,mengadulah pada Allah.Insya-Allah DIA akan bukakan jalan untuk Dla elak daripada org2 camtu. Contohnya bagi pergi kursus selalu..huhu..Take care Dla.♥
kesiannnnya dilaaaaa..xpeee saba selagi bole.xthn repottt polissss.;)
sahromnasrudin said…
awak buatla aduan ke HR..ini kes jenayah tau..

leh masuk penjara apabila dibuat pendakwaan..

jangan dibiarkan tau
suziesanji said…
syoknya,, ngidam nk kursus jauh sikit.. yang boleh travel, dpt duk hotel best n dapat claim.. wahh.. superb
[sutera kasih] said…
best kursus sebab mkn free hehe






apa kbr? lama xjenguk :)
Admin said…
Hee semakin busy dia,
jangan lupa kita tau ^^

semoga dipermudahkan segala urusan ^^
kiwi said…
sedap-sodapnye makanan..meleleh air liur tgk ni..hihi..bestnya gi kursus mkn free..duit pn dapat..hihi ^^
Hanis MY said…
oloh sedaknyoooo la... i takup la g kerusus soram2 haha ngado2 sungguh...
Unknown said…
papa mifz lak tak suko pergi kursus2 nih...hehe
seorangAku said…
kalau aku masuk ofis gaye mcam tue,
alamatnye kena bahan setahun dgn ofismate.hahah