Chan Rak Meuang Thai Part 1


ASSALAMUALAIKUM WBT & HAIIIIII !!!!

Eh, sape yang tak faham maksud tajuk kat atas, pergi google sendiri sebab aku pun google jugak..Inilah contoh blogger yang gigih dengan menggunakan encik google sesungguh-sungguhnya..Phuiii..Blog tak update setahun, ade hati nak jadi blogger contoh..Harap maklum, ini adalah kisah tahun 2013 punya..haha...lantaklah, nak share jugak..Sebabnya kan, bukan nak show off ke apa tapi aku rasa kite kena share info2 kat orang..Macam aku InsyaAllah bulan 4 ni nak pergi melancong, maka blog2 ni lah jadi rujukan aku..See, dengan adanya entry2 korang, macam senang je nak tahu itu ini dengan hanya menggunakan jari jemari je..Erk...makcik dla ni kalo dah start membebel kan hurm..Pergi pada 23 Mei - 26 Mei, lbh kurang 4 hari 3 malam je..Naik bas je, dari Alor Star masuk ikut Danok..Oh saya rindu dekat ayam Danok yang yummy itu..Lupa nak tangkap gambar beliau..Seriously yum-meh!!!!!

Aku join budak2 utara actually..Dulu satu ofis dengan aku kat Terengganu, skang dah balik Ipoh, terkontang kanting aku sesorang tp memang aku pantang kalau orang ajak ni walaupun terpaksa transit kat A.Star dlu pun takpe^^


Sampai kat Danok dalam pukul 12 malam, makan2, shopping2 terus pergi Phuket, 7 jam jugak perjalanan..Pengsan! Tapi semangat nak pergi round James Bond Island tu mengatasi segala-galanya..weeehoooooo


Berduyun tibaaa...

hensem tak makcik posing cenggini?


Saya berkawan dengan semua orang..tetibe

Dengan mak orang pun saya kamceng..Vaani, u pegi balik bilik sana tido..

Dilimpahi Nur..wakaka!

Aku pun tak faham kenapa aku nampak putih dalam ini gambar..saya coklat susu lah..

Sahabatku, walaupun kita terpisah  antara bot dan laut, namun gambarmu tetap ku ambil untuk diabadikan dalam blog..


Bot ini takde kena mengena dengan geng aku

Takkan tengok je bang..Amik lah gambar bot kitorang pulak..

Cantik..

Seriously cantik...

Indahnya ciptaan mu Ya Allah..Subhanallah...

Agak2 kalau duduk sini ade line internet tak? Macam syok je duduk sini..

Siapa duduk sini angkat tangan pelish..Saya nak temuramah ni..

Bot ni taknak berhenti lah pulak..teringin nak tengok dekat actually

Oh..ada orang rupanya..huhu..akak saya nak interview tapi xpelah..nampak sibuk je..nanti saya datang semula ye :P

comel jugak kaler bot neh..

inilah dia para penumpang bot 007..sambil buat action tembak2 ala2 James Bond..

Pakcikkkk....

kedai kopi ke ni?

Indah..sangat indah..sangat sangat indah...

Encik driver berhentilah kejap..saya pun nak posing kat situ..buat aksi duyung ke, dugong ke..

Uniknye batu dia..boleh plak licin straight cam gitu

bersedia masuk gua pulak..seriously nampak macam tak lepas je..

Yer..nampak macam tak lepas je..


tapi lepasssss...budak2 siap menangis bagai takut..drama betul..haha

at Panyee Mutearra..mari membelek sampai bengkak ibu jari

rasa nak beli semua bagi kat orang kampung..haha


Baru kau tahu erti penyesalan dilahirkan di pulau...

Jom pergi sekolah

main bola atas air..daebak!

Tolonglah amik kami jadi model sekolah Kohpanyee ni pelish..pelish..

What a nice view...

Negaramuuuu...

Baru tahu ramai yang nak jadi model sekolah ni rupanya

Subhanallah..cantikkkkkkk

Batu itu unik


Malam takde ape2 nak buat so pergi naik thuk2..laju weh abam ni drive..terkejut lemak2 saya..
Inilah yang dikatakan pengalaman yang tak boleh dijual beli..Mana boleh nk beli pengalaman, kena pergi beli tiket flight la baru dapat pengalaman best..Memang best tengok negara orang, menghayati keindahan ciptaan Allah depan mata..sangat best! TBC...

NASI TAMBAH : Duit Thai mahal dari duit kita..

Comments

Stuwie said…
Ada itinerary tak? Kalau ada mohon kongsikan dgn orang yang tak pernah pergi lagi ni huhu