Annyeonghaseyo YO!!! [Korea Trip - Seoul - INTRO]

ASSALAMUALAIKUM N HAI...

Oraenmaniya!!! ecehhh..speaking Korea terus..Alhamdulillah mengidam nak ke negara Korea dah lama sangat-sangat! Aku kan gila Korea, drama jerlah yang aku dok gila sangat ekceli..Sampai mak aku cakap, cari orang Korea la sorang..haha..Okay sambung, trip ni aku pergi bulan 4 haritu lagi..Macam biasa makcik memang selow nak update semenjak 2,3 menjak ni padahal excited giler nak share..Kitorang pergi berempat je dan memang semua kitorang urus sendiri. Alhamdulillah Allah mempermudahkan perjalanan kitorang..

So, pada malam April 20, kitorang bertolak dari Kuala Terengganu ke KLIA, stay sana sampai pagi esok untuk naik flight ke Seoul pulak..Ini intro dulu lah yer..Aku ni kan, trip ke Thailand tu sebenarnya tak habis lagi nak share..hehe..Satu lagi trip ke Singapore..Nanti aku share lepas entry ni lah yer..ngeee~~~^^ Aku sampai dalam pukul 4.30 petang kat Incheon Airport, bli T-Money RM30 sebab nanti senang nak naik subway@bus, touch je..pastu amik bus no 6002 untuk ke Dongdaemun..6002 ni kalau dalam bahasa Korea jadi Yukcheonnie so actor Park Yoochun suka sangat dengan 6002 dan aku suka sangan dengan actor Park Yoochun ni..heee, tetibe je..Cuaca kat sana still sejuk lagi dalam 14-16 degrees..Terkejut mak kau jugak dengan kesejukannya..jakun hokeyh!

Check in kat Kimchee Dongdaemun Guesthouse, pastu plan malam tu nak pergi Myeongdong tapi dinasihatkan pergi esok je sebab nanti takut tak sempat nk balik naik subway..So sampai sana, rest, isi perut kejap, pastu keluar jalan dekat2 tu je..Maka dengan itu, layan jerlah gambar2 kitorang kat bawah ni yer^^

Itinerary konon2nye..Tapi biasalah, ade yang terpaksa skip..tsk!

Memandangkan jammed, hape lagi..posing la dulu

Kyaahhhh..Finally arrived at Incheon Airport^^


Nilah T-Money card..Boleh didapati kat 7 Eleven dan lain2


Sampai tu bedal roti dulu..lapar! Roti from Malaysia..semangat bawak..

Giler sejuk makan kat rooftop ni..Sebab tengok dalam drama suke sangat dorang lepak kat rooftop..

Kalau dah tourist, bentang map di tepi jalan adalah perkara biasa ye..

Cheon Song Yi!!! Ha, suke beliau berlakon..Cheon Song Yi tu nama watak dia dalam My Love From Another Star sebenarnya..Nama betul dia Jeon Ji Hyun @ Gianna Jun

Ahjumma2 kat Korea seriously semua peramah walaupun dorang taram je speaking Korea ngan kitorang..

                                           Cheonggyecheon Stream 


Sebenarnya Cheonggyecheon Stream ni panjang sangat tapi kitorang jalan sikit2 je..Sebab baru sampai kan..Balik Malaysia baru rasa rugi tak jalan sampai abis sebab lawa sebenarnya tempat ni..

Posing time XDD

Ni jalan masuk nak ke guesthouse kitorang..


Jom aku kenalkan rupabentuk guesthouse kitorang..Okaylah bagi aku, janji selesa, just untuk tido je kan..Takyah nak pilih yang mahal2 pun..Tapi aku suka jugaklah actually suasana dan keceriaan guesthouse ni..

Rooftop Prince..ehhhh..Tetibe terbayang Lee Gak dan Park Ha makan cream and soju..heee

Ruang santai...Nak makan2 kat sini pun boleh..

Info, maps etc..etc..

















Boleh letak sticky notes untuk owner guesthouse..


Kaunter


Sticky notes everywhere

Model perlu ada sekali sekala

Berdua lebih afdhal..

Simbol untuk masuk lorong ke guesthouse kitorang..padahal sesat jugak 2,3 kali..HA!


Okay, itu jerlah dulu untuk INTRO ye..InsyaAllah nanti aku share lagi..Mana tahu ada followers aku nak pergi Korea pulak nanti, kot2 la entries aku boleh membantu ke^^



NASI TAMBAH : Selamat manjalani ibadah puasa^^

Comments

miZz_nizZ said…
best gila berjln luar negara. teringin jugak cm ke jepun n korea ni. kena mnabung ni!haha. nice pic btw =)
Zura Tahir said…
Hai dyla...dah tukar add blog ye...kiki