DERMALAH DARAHHH...


Arini aku msk ofis walaupun cuti coz byk kes yg belum setel lg..ari isnin ni cuti lg,so kene keje lbh ms sket ler..
On the way nk ke ofis aku dan Nor singgah beli breakfast dlu..Sebelum wat keje kene isi dulu perut ni barula senang ati nk wat keje..Menu kitorg pd pgi yg indah ini adalah NASI KERABU & NESCAFE 'O'..

Breakfast ni penting taw, ramai yg ske skip breakfast walaupun aku pun kdg2 melewatkan breakfast..Bukan ape, ble dh start wat keje mmg sayang nk tinggal slagi belum siap...


Tengah2 mkn, NOR pun ade gtaw yg arini kat SHAHBANDAR ade wat kempen MENDERMA DARAH. Dia ajk aku teman dia lepas siapkan keje..Kawan aku ni mmg slalu menderma darah...Aku je x pernah derma darah..Ingat kali ni nk menderma gak tp syggggggggggg...Aku tengah CUTI2 MALAYSIA la..So, mmg xleh derma.huhu..


Dulu aku xleh nk derma darah sbb x cukup berat badan..Skang ni rsnye dah ckp kot tp 2la, x lps syarat plak...
Xpela, maybe next time aku bleh derma,InsyaAllah...

Pada pemerhatian aku prosedur menderma darah xlah rumit sgt & x menyakitkan...Aku tgk kwn aku relax jer, org lain yg 1st time pun nmpk ok..Masa yg diambil pun x lama, x sampai 5minit pun, dah penuh 1 pain..

Syabas aku ucapkan kepada penderma2 darah yg budiman, sesungguhnya ia dapat menyelamatkan banyak nyawa org.
So, apelagi kawan2, marilah kita menderma darah..Mungkin 1 hari nnt kita @ keluarga kita juga memerlukan darah...






DERMALAH DARAH...JANGAN HISAP DADAH..

Comments

maslemon said…
slm b..
sis tringat kata2 seorang..'janganla kita menghisap dada,marila kita menderma dara'.dia x ble sebut 'h' jadi bila org dgr salah faham la pdhal yg betul 'janganlah kita menghisap dadah, marilah kita menderma darah' kehkehkeh
lady-D said…
keh..keh..keh..smpai kiamat la ingat...