HUTTD 76

Inilah barisan kita...Yg ikhlas berjuang...Siap sedia berkorban...Untuk ibu pertiwi..jeng jeng..jeng..
Memang best, gempak, real, kebaboom..

Ape yg best sgt2 ni??? Hemmm,aritu kan, aku kan pergi tengok tengok persembahan TATU..Eh bukan kumpulan penyanyi TATU tu, tapi persembahan TATU Tentera Darat sempena Hari Ulang Tahun Tentera Darat ke 76 (HUTTD-76) yg telah berlangsung di Stadium Sultan Ismail Nasaruddin Shah, Kuala Terengganu..

Pameran TATU dorang start 23-25 Julai, iaitu selama 3 hari berturut-turut..Persembahan plak pd 24 & 25 Julai.

Memang rugi banget la sape yg x pergi tgk live..Tapi ms hari pertama tu, aku nyaris2 xleh msk dah lam stadium tu..x sangka gak mmg ramai gler yg dtg..Sampai2 jer, polis tetiba jer blok aku n member2 aku masuk..Punye la hangin 1badan, bukan ape, mmg dkt dgn pintu masuk dah..Time 2 rase frust gler, mau x, tgh2 xcited, x bg masuk plak..Pas2 adela sorang brader askar bg separuh masuk..Wahhh, serunukkknyerrr..yuhuuuuu...
Aku plak yg rs terharu bile tgk stadium mmg penuh full,heheh..Penuh full tu sbb melimpah sampai ke lantai..Aku dgn member aku pun tersadai kat lantai je, jnji bleh masuk..
Tp mmg aku x puas ati sgt la sbb xleh nk snap shot gambor lawo2 sbbnye, depan 2 spotlight sket punye byk, xleh lwn la dgn camera aku yg just 6mp ni..huhu...xpe..xpe, esk aku dtg lg...
Kali ke-2 aku dtg baru la bermakna sket walaupun stadium dah 3/4 full..Xtaw la dorg ni dtg kul bape, sbb rumah aku ni kira dekat sgt2 dah dgn stadium..Jalan kaki 10minit jer..Lantakla, jnji harini aku dah dpt tmpt duduk, pastu mmg mengadap dengan persembahan dorang..
Persembahan dimulakan dengan parachute sambil membawa bendera daerah2 Negeri Terengganu..Alhamdulillah,semua selamat mendarat dengan baik..

Yang paling tersentuh ketika persembahan pentomin, sedih sangat, kisah pejuang yg gugur ketika berada d medan perang..Pasang plak lagu Salam Terakhir, very touching...

Teringat plak kat abang aku, askar jugak..Pernah bertugas d Lubnan selama 9bulan,terpaksa tinggal isteri dia..Demi tugas kan, kena byk berkorban dan bersabar demi tanah air yg tercinta.Tahniah..tahniah aku ucapkan kepada para isteri sbb memahami tugas sang suami yg menjaga keamanan negara..Tepuk..Tepuk..
Kendian ade lak demo gerak tempur, cara nak lawan peragut, pecah genting, drama vip menjadi tebusan, pancaragam,kawad senyap..Yang paling wat jantung aku nak luruh time dorang lepaskan bom..Kuat gler beb, bergegar stadium..Aku dahla jenis melatah gak, skali bom,dengan aku2 skali kebaboom..heheh..
Best sgt ms tengok wat aksi akrobatik motosikal..Rupa2nye mmg banyak cara naik motosikal ni, tp bukan senang, nk balance badan atas motosikal ni...Bravo..Bravo..Askar wanita pun ada gak wat aksi ni, cayalahhhh..
Pendek kate hujung minggu aku pada kali ni rasa bermakna sangat sebab ada program BAIK PUNYAA...Datangla lg, konpem kitorg support punyerrrr...












Comments