WANITA ITU...

WANITA itu yang MELAHIRKAN aku..
WANITA itu yang yang MEMBESARKAN aku..
WANITA itu yang memberi aku MAKAN MINUM...
WANITA itu yang mengajarku ADAB SOPAN..

WANITA itu yang mengajar aku ALIF BA TA DAN A B C...
WANITA itu yang menjaga aku ketika SAKIT...
WANITA itu yang mengajar aku hidup BERDIKARI..
WANITA itu yang mengajarku kehidupan DI DAPUR..

WANITA itu sangat KUAT menjaga anak-anaknya yang bermacam ragam..
WANITA itu GIGIH mencari rezeki demi membantu suaminya..
WANITA itu yang sangat TABAH mengharungi hidup..
WANITA itu yang SANGGUP menemani aku ke mana saja..
WANITA itu yang SELALU mendengar keluhanku..
WANITA itu yang PANDAI menjaga hatiku..
WANITA itu yang SUKA DUKA bersama aku...
WANITA-WANITA itu yang yang aku...

SAYANGI...
KASIHI...
KAGUMI...

IBU, KAKAK-KAKAKKU, TEMAN2 SEPERJUANGANKU, CIKGU-CIKGUKU DAN SEMUA TEMAN2 ALAM MAYAKU..

Untuk MAK saya, saya sayang ma banyak2 walaupun saya tak express sangat perasaan ini..Hope IMPIAN ma dan ayah untuk ke SANA tercapai..Amin...Sori anakmu ni tak kawin2 lagi..Mak risau bukan..Saya belum puas berbakti kepada ma dan ayah..Jangan risau ye..

Kakak-kakakku terutama akak dla yang berada di LANGKAWI, serius rindu giler ngan sis[hukkk..tetibe rasa tacing giler duh!]..Walaupun dok lam Malaysia je tapi jarang jumpa..Tunggu..nanti b gi Langkawi InsyaAllah bulan 6@7 ye lepas sis bersalin..Miss u damn much !!!!

Cikgu-cikguku, walaupun aku bukan pelajar contoh, saya kan selalu main2 dulu..Selalu sakat cikgu..Lambat siapkan nota tapi akhirnya saya berjaya mendapat kerja juga..Saya pun macam tak percaya dapat kerja ni tapi mungkin saya pandai bodek para penemuduga kot..Rezeki ALLAH..syukur Alhamdulillah...

Kawan-kawan sekolahku/kolejku, ZAMAN SEKOLAH/KOLEJ adalah yang TERBAIK..Kita pernah gila2 bersama, pernah sama2 kena denda dulu..Pernah sama2 lambat sampai sekolah..Zaman sekolah   dla memang nakal T____T tapi kita tetap study GITU-GITU dan RESULT kita pun GITU-GITU jugak..Tapi kita SAHABAT sampai sekarang kan..

Kawan serumahku di KUANTAN dan sekarang di TERENGGANU walaupun beda suasananya tapi korang tetap happening..Tiba-tiba korang jadi HANTU KOREA dan KAKI SUKAN disebabkan aku kan..Korang memang bestlah...

Kawan sepejabatku di KUANTAN, aku rindu saat-saat bekerja di unit FLYING SQUAD sampai aku nangis bengkak abes mata ni sebab sedih nak berpisah...Aku kan susah nak nangis, sekali aku tacing memang banjir habeslah..Rindu gila nak out station bersama GENG PUKAT TUNDA..huhu

Kawan sepejabatku di TERENGGANU, errr unit dla semua lelaki daa..Takpe, wish untuk unit lain pun takpe kan..Semoga korang tak stress mengadap kes2 yang bertimbun tu yer.hehe..AJA AJA !!!

Finally ucapan untuk TEMAN2 BLOG ini, disebabkan hanya dla je BUNGA kat unit ni so dla kadang2 bosan, BLOG adalah antara yang dapat menghiburkan hatiku..Perghhhh, ayat tacing siyut..Entry2 korang pengubat mata dla ni sebab tu banyak entry dla macam hepi je kan..hehe..Kat atas tu dah elok dah bermadah kan tapi kejap je bertahan nampaknya..

TERIMA KASIH ALLAH KERANA MENGURNIAKAN WANITA-WANITA YANG HEBAT DISISIKU...

"Wanita...Hiasan dunia..Seindah hiasan adalah WANITA SOLEHAH.."

SELAMAT HARI WANITA SEDUNIA !



nasi tambah : thanx HOTLINK yang send MMS kat atas tu sebab sebenarnya aku LUPAAA...Errr, HARI LELAKI takde ke??hehe..Pepun, Jasa ayah tidak kulupa just sebab hari ni hari special tuk wanita kan..Kaum lelaki sile jangan jeles..

Comments

slamat ari wanita utk kamu jgk..:)
Yuyu Zulaikha said…
selamat hari wanita dla ^^
Unknown said…
muahah...eh ko sorang je ek bunga kat opis ko..sentap2..pehal aku takpenah tau hari wanita ni ade
ch@ said…
selamat hari wanita untuk dla juga. touching membacanya dla. bergenang air mata.
JD Jen said…
Slamat menyambut ari wanita! Eh! Ade makan2 x?
ardinihumaira said…
selamat hari wanita, dear!
aliarosli said…
samat tok kamu juge
CaDLyNN said…
selamat hari wanita :)
Happy Woman's Day Dla..(Woman ke?hehe) Pengorbanan seorang wanita memang buat setiap orang akan menjadi..Touching..^_^
Hanis MY said…
Selamat hari wanita...weee bestnya entri ni! menusuk kalbu...
ain zuraini said…
selamat hari wanita yek!!
zati embong said…
Selamat Hari Wanita utk kita2 semua O.o
hamzah ian said…
sy sayang perempuan..
Areyoudys said…
as salam..
ohoho~
ni juga slah satu faktor kenapa dla sealu online kat opis masa rehat~ =p
semuanya bro.sis takde =p

takpe. sok lusa tu adal la diserapkan nanti dalam unit dla. banyakkan berdoa =)

oh~ entri untuk mereka yang berjantina perempuan. ya~ untuk mak dan adik beradik saya juga.huu

selamat hari wanita dla~
haha. layang jiwang kat blog. lelaki-lelaki kat situ takde blog ke? ajak mai join blog =p

iklan tak bayr kat dla :

Jawatan terbuka untuk perdana menteri dan menteri-menteri dalam diri

broadband rosak?dan bakal nak rosak? tak tahu nak baiki macam mana? lihat tutorial saya
MOMMY CGG said…
selamat hari wanita!
cik-terompah said…
selamat hari wanita seluruh dunia .!
Raji and Yeen said…
hohoho ak tertgk cter wanita hari ini tu prasan ad hari wanita sedunia
sblm ni ttaw lak
tpi asal ak tgk cte tu eh =.="
Pinky Pixie said…
selamat hari wanita..=p

woah, cmplte ucapan dlm blog. hehe. jgn sedih2 taw. mmg betul, blog ni dpt hiburkan hati kita. heee~
Unknown said…
Selamat hari Wanita cik dla..... wanita hiasan dunia.... tanpa korunk.maka suramlah alam.
niesz said…
happy women's day dear..

thanx for d wish ya :)
Sheriel Aizan said…
Selamat Hari Wanita Sedunia :)
alexayussida said…
selamat hari wanita yank.cepat cepat la kawen:D
Miss Yaty said…
selamat hari wanita dla :)
nur said…
darling!
selamat hari wanita.. entry yg best ni..
highlight: sori tak kawin2 lagi..- takpe.. ada jodoh tu depan mata..

Jemput join GIVEAWAY : last day @ ALL IN ONE