MENANG YANG TIDAK MENANG

ASSALAMUALAIKUM N HAI...
Suka leteww negara China dapat PIALA THOMAS dan PIALA UBER.. Takpe2..Maka dengan itu kami buat jugaklah piala sendiri..PIALA DATO' ZALEHA diberi nama..Nama pengarah kitorang n beliau yang sponsor piala tu..Thanx Dato'..vangga2..Vangga tak vangga..Tapi MENANG ke?Heyyy....Menang oke..

MENANGgung KEKALAHAN !!!

Actually bukan kalah..Sebab kitorang main dengan TEAM KEMAMAN dan JERTIH..Kitorang hantar 2 team..TEAM KT A dan TEAM KT B..Tak kira nak cerita gak..Nak cerita kenapa aku tak menang, aku tahu redha itu pasrah tapi sebab aku ni kan semangat sukan memang lain macam sikit sebab tulah..Jadi, anggaplah ni post morterm oke..Kesianlah kat ai ni nak bercerita, bukan selalu wat entry luahan perasaan camni taw..Oke sambung!Aku masuk TEAM B..Mula2 tu dorang suruh aku masuk TEAM A which is team A ni power dari team B konon nak beat dengan wakil KEMAMAN yang power jugaklah..Tapi masalahnya partner aku tu baru 2 KALI TRAINING oke..Aku dah memang frust sebenarnya bila partner aku bertukar..Selama ni aku yo yo ol je partner dengan orang lain, tetibe bila time nak lawan suruh aku partner dengan orang lain..Alasannya sebab aku boleh back up partner aku..So, aku mintak tukar masuk TEAM B..Sebab aku tak yakin nak lawan dengan Kemaman dengan partner aku sekarang..Dalam hati aku memeberontak nak tukar partner tapi macam diva la pulak nak demand2 pulak kan, hape macam bagus sangat ke aku main nak pilih2 pulak..ha jawab..jawab..

So, aku redha dalam keterpaksaan sebab aku tahu aku bakal kalah..Sebabnya, bila dah terlalu tak seimbang ni, ofkos la dorang akan attack yang lemah..Kesian partner i tu..Korang tengok masa Piala thomas hari tulah, masa dorang split pasangan regu utama Malaysia tu kan masa lawan Denmark konon nak bagi seimbang, in the end dua2 kalah..Kena pulak datuk LCW injured..terus kalah dengan Denmark terpaksa jumpa dengan China awal2 lagi..Tapi yerlah, aku pun memang tak boleh nak poyo2lah tak setuju kan sebab yang regu perempuan TEAM A, dorang berkeras taknak partner dengan pasangan aku tu..Alasannya sebab tak biasa dengan beliau..Funnynye2..Tapi sebab kawan kan, takkanlah benda macam ni pun nak bertekak jugak kan..Takpun merajuk takmau main pulak kan..Mana boleh berundur sebelum berperang..Tapi serius letih bila dapat partner yang tak seimbang..Sakit belakang mak ni nak cover game..Huwaaa....

Kadang2 aku tak faham bila orang cakap KALAH MENANG TAK PENTING..Tipulah cakap taknak menang..Mana ada orang main nak kalah..Dipendekkan cerita, setelah berfeluh-feluh main, TEAM A dan TEAM B dapat gi final..So, ofkoslah team A yang juara sebab team dorang power2 nak2 yang lelaki..Tahun ni memang rezeki dapat naib johan je kot..Takpelah, Johan pun team opis aku jugak.Apapun thanx untuk team Kemaman dan Jertih sebab sudi datang main..Maka eloklah saya hidangkan beberapa keping gambar untuk tatapan anda semua..hee..


















Tahun depan nak bersaralah.Misi mencari suami pulak..haha..Takpelah, aku pakailah jugak kata pepatah ni, "kalah menang tu adat bertanding".Sekali jatuh tidak semestinya jatuh selama-lamanya...Kan kan kan...

NASI TAMBAH : Nanti ada sukan ZON pulak. Mintak main BADMINTON dengan BOWLING, tetibe dapat OLAHRAGA. Kenapa kelakar sangat korang ni? Lemak berkilo-kilo ni cer citer nak settle cane..tsk'

Comments

pena rozie said…
tahniah pada yang menang.......
Sunah Sakura said…
rajennya edit gambar satu2..hikhik..

apepun tahniah dyla sebab da berjaya gak tuuu masuk final kannn~ hebak jugak kawan blogger sorang ni bersukan yeee~ hehehehe
Aujinz said…
olololo.. comel lak ai ai ai tokey blog nie.. koh koh koh..

jom lawan medminten sesame.. koh koh koh
aanie said…
taun depan pastikan dpt partner yg best...kalu x, tunjuk la diva sikit....majuk x nak main....hehe...
yana lyana said…
i paling suka main badminton..sukan yang paling cepat berpeluh.. :)
Hanis MY said…
dyla oh dyla bakpo koho berseri loni... coman sungguh... bgs la dyla ni sgt aktif...
takky said…
mintak lain dapat lain...
lumrah realiti idup zaman skunk....
bek bersuara sekarang selagi sempat dan mampu...
kalau x , hmph....
Myra Jay said…
Betul tu, kalau dah nama pertandingan mesti nak menang..
Tapi takpe kalau kalah jangan sedey yg penting kita main tu kita rasa enjoy ;D
Admin said…
hehehe..
ok dah tu, kuar peluh pun da
lebih dr oke :)
Unknown said…
taniah!!!!!!