3R = RED VELVET, ROMPER & RIBBON

ASSALAMUALAIKUM N HAI...
Akhirnya juara MASTERCHEF AUSTRALIA season 2 menjadi milik Adam..Memang layak!Tapi Callum tetap hebat gak walaupun dapat naib johan je, umur beliau baru 20 tu..Nanti nak layan yang Malaysia pulak camne, best ke tak.Aku ni dulu tak minat sangat tengok rancangan masak2 ni, kecik2 dulu siap mengamuk lagi kalo akak tengok rancangan masak sebab apa aku marah sebabnya dorang tengok aje, buatnya tak pun..Tapi disebabkan roommate sangat2 suka tengok maka aku pun terjoin sekali, sekali aku yang ketagih pulak..

Lagi satu aku suka tengok DC CUPCAKES tu..Dorang punya cabaran bukan biasa2, semua event yang besar2 je..Paling suka time dorang buat RED VELVET CUPCAKE...Walaupun tak pernah try tapi aku dapat bayang mesti sedap punya..Pucuk dicita, ulam mendatang, baru2 ni ada budak praktikal baru je habis, so beliau cakap nak treat something la..Sungguh tidak menyangkai beliau bagi RED VELVET CUPCAKE kat kitorang semua..Time tu rasa, cepatlah azan maghrib..Hehe..Dia punya aroma tu dah boleh menguruskan puasa aku..Alhamdulillah dah selamat di makan dengan jayanya..So, untuk korang, tataplah gambar di bawah aje yer^^

Seriously sangat sedap..yummeh!!! Bukan 1 je dapat..


Sebenarnya red velvet ada 4 bijik semuanya..


Maka dengan ini diumumkan bahawasanya red velvet dah masuk list kek yang aku suka...


Terima kasih diucapkan kepada Raja Alia kerana sudi menjamu kek red velvet ini kepada kitorang..Silalah bagi lagi..Hee..Memang sedap sangat2, tak tipu punya..Sekarang nak share benda cantik pulak..Disebabkan  3 benda ni bermula dengan huruf R dan aku punyai masa yang sangat terhad untuk blogging maka aku gabungkan 3 benda ni dalam satu entry..Citt, macam tak biasa buat..Benda comel ni namanya ROMPER bukan Rozmey ataupun DR.Romzey..Sungguh tak ada kaitan..Romper atau sebenarnya BABY ROMPER ni sangat unik dan comel sebab ada felt craft atas tu..Sungguh comel...Dan sesungguhnya hasil felt craft ini, my BFF yang buat..Kenapa kamu begitu berbakat ni?Sejak bila kamu begitu pandai buat semua ini?Sungguh tak sangka kawan aku ni kreatif gila..Nah, tengok dulu hasil tangan beliau, baru boleh nilai..


Nur Imani tu nama anak buah sebenarnya..Plan nak bg masa pegi Langkawi aritu tp x sempat siap..Comel kan..Kalu besar ni mahu aku try pakai dulu ni..


Paling tidak menyangkai beliau bagi freegift RIBBON yang sangat comel..Kenapa awak begitu baik ni..Terharulah saya macam ni..Ko memang  saja nak aku order banyak2 nanti kan..Hehe..Sangat comey, kita dapat ribbon biru dan clip bunga kaler pink gitu..


Cute kan?
Walaupun aku tak pernah pakai benda2 macam ni kat atas kepala, maklumlah dah sedar diri umur tak berapa nak muda kan tapi sebab ko yang kasi, maka aku akan pakai nanti..Entah camne rupa aku pun tak pasti nanti..Agak2nya macam ni lah rupanya..haha


Tengok orang buat doodle rasa nak buat jugak..Bagi aku, doodle ni cepat sikit berbanding yang lukis detail tu..tapi  bila guna  mouse memang lambatlah jugak sikit dan aku  mls nak adjust dah maka jadi buruk gila..ouh wacom tablet..datanglah padaku segera..Suka melukis tapi tak ada masa sangat sekarang ni -.-'

Kamsahamnida chinggu-ya, muah..muah.Actually kalau korang nak ORDER boleh je tapi aku tak sure kesihatan beliau oke ke tak sekarang ni sebab beliau tengah pregnant, so faham2 jelah kan..Trylah masuk kat BLOG beliau..KLIK FARIROSS tapi beliau ni jarang update blog..Kau pun sama kan dla.Tak pun, pergi je kat FACEBOOK beliau..Sekian, terima kasih^^

nasi tambah : Gastrik punya pasal, hampir2 nak ponteng pose..pedih gila sampai terbongkok2 dah jalan..tulah degil konon nak ubah selera, nak sahur n berbuka makan mee je..Dah perut kampung, memang kena makan nasi, sehari tak makan terus gastrik..Nasib baik dapat bertahan..Sayangilah perut anda

Comments

Lea Isnawi said…
wah nampak sedap cupcakes tu
Miss AZ said…
red velvet.. i pun suka.. sedapp :)
Unknown said…
muahaha..nok paka ribeng jugok ko datah palo...jange2
Cik TeN10 said…
Red velvet mmg sedap pun !!

lohh dla.. take care !! makan nasi je la kl cmtu..

btw brg dh sampai.. thanks tau dla !! =)
Unknown said…
aaarrgghhh...tiiidaaakkkk...kenapa ada gambar makanan kat sini....hehe
haha.sempat lagi post gambar makanan kat blog dia..Dla oh Dla..ni pagi2 pose ni dah kn thn mata tgk kek tu..huhu..

Jaga kesihatan bulan pose ni k!
Rina Rahamat said…
x penah pon mkn cupcake redvelvet tu..tp rupanya mmg cukup menawan kalbu..merah my peberet kaler..

sy suka tgk hasil kerja guna felt ni teringin nk buat tp tgn keras..:(

pakai sepit comey kt tudung mmg comey..tp kalau dh umo x baper nk muda cam kita mmg lucu skit kalo pakai hehe..gadis sesuailah

dla..psl gastrik u tu blh baca entri sy yg ini >>Bersahur Dengan Ifood Bagi Pesakit Gastrik

btw..tq sudi jengah blog sy dan sy folo awak..moga blh bersahabat..:)
r'Da said…
red velvet.. arghh tetibe lapo..
Aujinz said…
aiyyyooo...
terbaca entri nie tengahari buta laak..

koh koh koh..
zati embong said…
dLa tahu,time tng jat tmpah cupcakes tau.sekali diorg ckp kalau bg semut pn semut xnk,manis sgt2.huhu.kesian je kat diorg tau,terus jat tobat nk tempah2 ni.
blog-tips-kurus said…
mee kuning ke? kurangkan makan itu my dear.. kan kurma itu sunnah Nabi. :-)

*ai tak sempat amik otograf IM Aran sebab tak plan.. huhu!
aanie said…
apa rasa kek tu?? sila pos kat aku skit..aku tak leh bayangkan mu pakai rompers tu...wahahaha...
Qaseh Dalia said…
haha ..comei lah pakai riben tu ,
kek tu sedap wuuu
man yusoef said…
oh tu namanya romper ke..baru aku tau...pernah dgr nama,tapi tak tau ape...ko ni sgt biadap tau tak letak gambar makanan macam ni di waktu yg tidak bersesuaian...HAHAHA
saya_arief said…
cobaan betol tengok gamba kek di siang hari nie.
:D
saya_arief said…
cobaan betol tengok gamba kek di siang hari nie.
:D
maslemon said…
sis lompat2=skip2 tgok cupcakes sbb napok sedap sgt.lm dh x buat cupcakes ni sbb ms agk terhad skrg dgn baby yg makin montel ni.oh rompers ingatkan rempits..hihihi. comel2 sgt.teringin nk buat jugak tp kain felt(betul ke tak,tak tau la) mhl sgt nak beli.kalu buat bisnes berbaloi la beli.anyway thanks a lot for giving me a rompers for my baby.Luv u so much.chewah speaking la plak.hemm nanti b dah kawin n ada ank sis nk buat byk2 bj gaun,bj kurung bk kebarung,bj nenek kebaya kat ank b.he3
sahromnasrudin said…
awak buat niaga la cupcakes tu...niaga kat opis je huhuuhh
maslemon said…
hemm bot ambulan tu sekadar jenama je,ghaib ntah ke mana pla.dulu ia-ia gahkan berita d tv psl bot ambulan d langkawi tp smpai skang x pernah dgunakan.dgr cerita bot tu rosak.sis yg dok langkawi ni x prnh napok pun bot ambulan tu..
Hanis MY said…
kak hanis pun suko jugok red velvet i loikeeee...
huihs...ni boleh tangkap leleh dik...
dwatyKNY said…
sedapla kek tu... saya pun tak retila nak pakai ribbon2 segala ni... tapi suka tgok org pakai...
ada makan ubat gastrik tak masa sahur..???
[sutera kasih] said…
red velvet..femes la skrg hehe

comel doodle awk lukis tu..skrg demam doodle hihi
alexayussida said…
penah wat 2 kali je kut red velvet..bnyk nk kena pakai pewarna merah ! lps buat tak berani nak makan..keke tp sonok tgk org lain mkn selera je :D
Unknown said…
wow wee....sodap nye...meh kirim satu untuk den...
Fariross said…
nak jugak red velvet tuh makcik.... meleleh ayak liur anak aku nnt... cam sodap jea...

tq... tq... tq... sbb wat post nie segan ai sebenarnye... yea laa tak seberapa pun lg...

kad raya nnt wa bagi lau jupe... hehe...
Hafizin Jamil said…
tak de orang nak belanja ke red velvet ni..haha..tak minat gak siaran masakan..haha
ILA HonEyBuNNy said…
fuhhh...

terliur la ila tgk red velvet tu...comel lak tu...kalau makan lagi sedapp neh...ehheh

take care tau..jaga pewot baik2...heheheh
ain zuraini said…
cedapnyeeeeee red velvet cup cakes!!
eyjalukman said…
hee kak dyla ,
tgk makanan tu rasa lapor gile !
amny said…
kek tuuuuuu sedapnyeeee....nak ! nak !heeee.....

btw.lme xsinggah sini..salam ramadhan..:D
SN said…
wah2,sedapnyer...

jadik gak lukis doodle..saye mcm tak penah jadik je..haha
Anonymous said…
red velvet.nyummy~
disebalik rusuhan london?
Asri Alam said…
sempat jgk nmpk makanan enak di siang hari. nyum nyum. hehe
syakirahmn said…
asal kiut sangat baju tu??? bestnya kalau dapat buat sniri macam tu dekat baju sniri. haha. exclusive sikit XD
ishiko said…
wuwuu.. sy pn xprnh try red velvet..
batak betul =.='
miera said…
eh, kek tu, tak penah rasa pon.cumil eh ribbon, bak satu.
puteri ain said…
mcm mana buat cupcake red velvet tu ??
Unknown said…
red velvet tu sedap k...
tq for ordering from Sweetpea Cakes=)