SEPAK TAKRAW ~ MALAYSIA vs KOREA !

Siyesly aku x minat sukan takraw ni..Tapi masa berkampung-kampung di rumah ni, memang masa dihabiskan depan telebisen jerlah, nak wat camne, ada abang2 n kakak2 yg xleh cuti, so memang kesepian banyak la raya tahun ni..Sudahnya masa banyak terbuang ngadap sukan jer..Nak2 plak tenet memang hadoiii..Sian kat mak layan jer anak dia ni tengok sukan..Kejam plak rasa..Naseblah ayah layan gak..ade gak geng pengulas sukan x berbayar..haw haw haw..

Jadi, segala jenis sukan aku layan, eh tipu...ade gak yang tak..Tapi sari dua ni rajen plak tengok perlawanan sepak takraw..Sebabnya aku nampak satu fenomena baru..Tak tawla fenomena baru ke tak tapi bagi aku ini sesuatu yang baru berbanding 10 @ 20 tahun yang lalu..Korang perasan x, kalo x perasan wat2 prasan la ek..Skang ni sepak takraw bukan saja dikuasai oleh pemain Malaysia @ Thailand saja tapi juga skang ni tengah popular di negara CHINA, KOREA malah juga negara JEPUN..Wahhhh, terkedu mak ni...

Yang aku nak kecoh2 ni bukan apa, walaupun setakat ni kita masih menguasai game ini tetapi, HARUS DIINGAT [adeh sejibik cam HASBULLAH AWANG daaa..]mungkin 3,4,5 tahun akan datang mereka akan menguasai game ini..Memang tak mustahil, sebab aku memang perhati dengan mata setim aku ni, memang dorang sungguh2 main..Bukan sekadar cuba2 jer, tapi memang bleh jadi saingan yang sengit..Skang ni aku tengah layan MALAYSIA vs KOREA.Jangan kasi malu Malaysia der2 sekalian weh, kalo kalah, malu nanti kita..Ini permainan kita, kita yang patut menang..

Konpius gak, dari mana la dorang ni blaja yer sampai leh terer camni, penuh konpiden, x nampak pun perasaan kerdil dalam diri dorang..Ekceli kan aku dah lama x tengok anak2 muda main sepak takraw..Usahkan nak tengok abang2 cina, abang2 melayu pun x layan dah game ni kan..aku ingat dulu masa aku zaman bebi tengah hingus-hingusan dulu, taim tu tinggal kat KUARTERS JKR slalu gak nampak abang2 ensem melibas-libas bola raga ni..Cam biasa la aku jadi pom pom girl..miahaha..Tinggal kat kuarters dulu memang paling happening..Tapi bile family dah pindah, dah x nampak dah anak2 muda main takraw..Sedih gak, macam permainan ni dilupakan jer skang, asek nak men game pc jer, sungguh x menyihatkan termasuklah aku yang selalu gak layan..haw haw haw..Tapi atleast aku tiap2 minggu pergi smackdown kat court badminton :D korang???haaa jawab jawab..

Oke, dah melalut nampaknye..naseb bek set petama kita menang 21-15, sengit gak kan..Semi final ni taw. Harap nanti kita akan terus menguasai sukan takraw ni, jangan biarkan sukan yang sememangnya milik kita dirampas dari negara lain..Nak nak negara China, sume dorang konker kan, sampai aku fedap dah, asek dorang jer menang..Memangla negara dorang besar, rakyat dorang ramai tapi kene tengok dorang punya semangat tu, memang bersemangat tinggi..
YAKIN BOLEH MALAYSIA !!!!

Hikkk..minah ni memang semanagat skit kalo cakap pasal sukan walaupun beliau ni bukanlah atlet skolah pom..haw haw haw..Semangat jer lebih..aku rase mebi aku kene jadi pengulas sukan la nanti..heeeee...set ke-2 sangat2 sengit oke, sampai Malaysia pernah ketinggalan 4 mata, Korea di depan babe..dem dem..dan ya betul KOREA menang set kedua, betul ni x tipu..Terpaksa la main rubber..Malaysia, chaiyok2..terer gak orang korea ni melibas yer..Sungguh x sangka, leh wat menantu medem rakiah dorang ni..

By the way bagi 1st regu, selepas berhempas pulas Alhamdulillah Malaysia berjaya..
Sungguh berdebar dade ini menengok dorang ni main..
Oke, ni full result tuk game SEPAK TAKRAW BERPASUKAN !

FULL RESULT : MALAYSIA vs KOREA

1st REGU
21-15, 19-21, 15-13
see see...senget kan..nyaris2 nak kalah tadi..

2nd REGU
19-21, 21-16, 15-11
bleh tahan kan..terpaksa maen rubber gak taw.

Jadi, Malaysia berjaya melangkah ke Final dengan
AGGREGAT 2-0
Lawan di final, sape lagi kalo bukan negara THAILAND..Memang agak sukar, 
pepun GOOD LUCK MALAYSIA ! YAKIN BOLEH !

pic by mr g00gle..

p/s : hujan sangat lebat skang, tenet pun kembali tenat T_T

Comments

cacing said…
go malaysia go... yakin boleh!!!
ardinihumaira said…
semoga Malaysia ada tuah kali ni!
lady-D said…
cacing : dapat silver jer..huhu..thailand memang super kuat daaaa...

dni : thailand dpt emas..sedes tol..