KONDOM ATAS TANGGA ?!

Ini serius oke !!!
Panas taw hati ini..Tadi LAdy_dyLA ngan perasaan yang penat2 manja baru balik dari soping rak buku..Pastu pergi cari rumah sewa sebab rumah ni kan selalu jer air sentimental, kadang2 off trus, sangat penat sebab susah nak cari rumah sewa kat sini rupe-rupenya :(

Turun jer dari kereta, macam biasa la ada pasangan yang sedang mengeratkan silaturrahim kat tangga, seronok kot bersembang kat tangga..Dulu LAdy_dyLa pernah bising2 pasal ni lam ENTRY LEPAS.Tapi aku malas nak amik pusing, lantak ko la budak..Tengah2 syok naik tangga, rumet aku yang kat depan benti pastu bisik kat telinga aku ni..Wei, ko nampak tak tu???sambey beliau tunjuk kat salah satu anak tangga..Aku pun tengok la..Ape dia weh, panty liner ke tu??Pastu beliau pon wat gerakan mulut, sebab budak2 tu still kat tangga..'KONDOM !' Hahhhhh?!!!
Ya Allah, keje sape la agak2nya, memang giler..Buang kat situ plak tu..

APA PERASAAN KORANG??



Pastu aku pun amik sampah lam rumah, x puas ati ni, aku kan rabun2 ayam sket..kalo x tengok betul2 memang x nampak..Cantek jer, masa nak g buang sampah, budak2 tu dah blah..Aku  telek betul2 memang sah benda tu..Aku xnak tuduh keje sape, pasangan yang kawin pun guna gak benda ni tapi xkan la buang kat tangga, memang budus la..BUDAK2 KOLEJ tu ker???Kalo betul la, memang aku xtaw nak cakap ape la..Melampau weh, patotla gejala buang bayi makin melampau.Kitorang siap plan, nak skodeng malam ni..Terfikir aku ni, xkan la kat tangga??korang paam kan maksud aku..Giler..giler..ini sangat giler !!!

Tapi once kalo kitorang nampak benda yang x elok nanti, kitorang x ragu2 nak report kat pejabat agama..Dah xleh diamkan diri, dianggap bersubahat gak taw, cuma aku kalo bley nak tengok depan mata..Memang hilang sabar weh, benda ni xleh pandang ringan, rosak anak bangsa kita..Konon nak g belajar, LAdy_dyLA pun x brape siyes gak blaja dulu, tapi benda2 yang camni kitorang peka..Mana kekuatan iman korang, x fikir ke kat mak ayah korang, masa depan korang??Siyes sedih sangat, sumpah sebak hati ni, ANAK2 MELAYU lagi..Mana jati diri korang??

Tulonla, LAdy_dyLA bukanlah pandai nak bagi nasihat, tapi adik2 yang bakal berhijrah, berjauhan dari keluarga, jagalah maruah diri dik..Plissss, at least ingatlah apa tujuan korang sanggup berjauhan dari mak ayah, nak cari ilmu..Bukan nak cari pasal, nak enjoy2 sampai lupa batas2 agama, harga diri korang..

Tapi LAdy_dyLA masih berharap itu bukan kerja budak2 tu..Kalau betul keje dorang, semoga Allah memberi petunjuk dan hidayah..Aminn...


Comments

saya_arief said…
kalau nampak pisang goreng ke, nasik lemak ke..kan besz...
huhu..
lady-D said…
itulaa pascal ! dahla tengah lapar taim tu..Bengong tol, selamba badak jer letak c2..badak pun taw malu..
nurdani said…
uish..macam mana bentuk dia?wahaha.
siyes tak tahu.
dulu kat area sekolah boleh lak kedai runcit tu jual kondom.
selamba badak sumbu biru dia je
lady-D said…
nurdani memang budak suci murni ni..kalo nak taw google jer dani..tp siyes x pnh pegang, bntuk tu taw la..
selamba badak jer jual kat area skolah, mcm menggalakkan la plak..
Fello Ariza said…
mebi tong smpah da penoh kot :P
lady-D said…
adeh fell, sedapkan ati yer..padahal tong sampah kat bawah tu sebesar lori sampah..berat kot nak pikul benda tu
bdk kolej?sygnya..belaja tinggi..otak dan akal pendek.
Prettyvrach said…
ish..report jer..biar kene tangkap.berdua2an dekat tangga pun xbleyh pe..tu da kire bunga2 zina tu.Mane la nak jadi org klau perangai mcm tu.
cik beLLanan said…
mak aih. boleh lak sepah2 en bende camtuh. mmg dah xtaw malu langsung..if org da kawenpon, pandai buang dalam uma. ish3
lady-D said…
sugar2 kapas : itulah, mak ayah kat kg kemain lg bangga, tp anak cari pasal lak..mmg siyut

ML : itulah, melampaw sgt mmg kene report ni ML, biar dorg insaf sket

bella : ntah2 dorang bangga kot, sbb tu selamba jer tinggal atas tngga kan
aanie said…
ish, x senonoh la....tangga jgk yg jadi mangsa....kesian tangga.....
lady-D said…
memang x senonah bebudak tu..geram aku