BiSKUT PEMES JAMAN DULU


Wat hepen 2 my ber0kbeng neh???
Bil dah bayar, ape kes k0 sel0w mel0w cam siput khinzir neh,tensi taw x?
Naseb bek la bleh lagi ngep0st entry, tp xleh nak mengewalk kat bl0g2 org laen laaa..
Bukak jer, k0np0m x abes l0ading..Sedey !
Maw x sedey, kal0 aku x bl0g walking, maka xdela tetamu yang sudi menepek..
Time weekend cenggini la aku der mase lebey nak lepak2 kat bel0g u 0l tapi hampess la, ber0k lak wat taik mate di kala aku tengah bersemangat waja neh..memang siput t0l laaa..

Wahhh, sebut siput neh tingat lak biskut siput..
Dulu kan taim family aku bergabung, meletoppp ahhh, memang suke wat biskut siput..
Errr, siput neh kateg0ri biskut kerrr??Kuih lak k0t, sebab g0reng kan.
Taim tu kan sume maseh mude remaja lagi, sepakat membawa berkat la wat keje dapur..
Alamakkk, rindu la pada jaman itu..huwaaaaa..
Perasaan agak sentimental T_T
Sile nyanyi lagu 'memori daun pisang' beramai-ramai !
Skang ni sume dah ke utara selatan timur dan barat, susah dah nak wat perhimpunan agung di dapur..Nak gentel-gentel biskut secara berjemaah, overtime di dapur..Maka terhasillah biskut yang macam2 saiz..muahaha..
Kal0 kuih siput neh, ade yang kecik, yang besar pastu yang hangit pom ade..

Tapi siyes ser0n0ok taim itu..Biskut wajib ade taim tuh cam semperit, biskut epal, biskut kelapa, biskut c0rnflakes, maruku pom wajib ade =)
tapi skang ni biskut tuh still pemes kan, tapi ramai yang wat kat kedai jer skang.
Sedang menghitung ari ni nak balek kamp0ng..Ari selasa ni InsyaAllah pepagi lagi bert0lak..
ecehhh, cam la Terengganu - Kelantan tu jauh..Haha..
Ape kukesah, bukannye aku balek tiap2 minggu, sebulan skali jerr.Dikire anak perantau la gak ni kan kan kan..Tapi tahun ni agak x sabar sebab Insyaallah sume beraya di kelantan.
Kalo tahun lepas, ade yang beraya kat rumah mak mertua d0rang, cam sunyi sket la.
Tahun ni, InsyaAllah, nak wat kek c0kelat ngan my sis..
Saye menanti-nanti ni..
Semoga sume selamat sampai nanti..saya sangat rindu kamoerang banyak2..
My anak buah k0np0m x sabar tunggu duit raya pastu nak men games lappy maksunye kan..
Saya mend0akan anak2 buah saye samat sampai nanti..Dan juge semua kawan2 yang nak balek kampong, hati2 drive taw, d0n't b gej0loh..

biskut siput


maruku, xyah tunggu deepavali


semperit a.k.a biskut dahlia


biskut kelapa




Comments

nikzairfan said…
bikin gua teliur ni
saya_arief said…
semprit...
all time fevrets..
:D
lady-D said…
nik, pelagi, sile menggentel la bersama incik hubby n irfan jugak =)
arief, yup..semperit mmg terbaek br0 :D
Pinky Pixie said…
biskut siput terbaik! i loike.. hehe
lady-D said…
pinky pixie, saye menc0k0ng !
e.l.i.z.@ said…
wahhh lamo xdgr biskut siput..skalo saim k.eli hop jo wat..loni x wat doh kali

semprit pun k.eli suko..siap oda doh sebekas heheh
lady-D said…
kak eli,org mls dah nak gentel2 siput skang ni..semperit pom bli jer kat kdai, senang..hehe
tp semperit tuh mmg biskut wajib..yum yum