APA KAITAN ULAR DAN JODOH ???

Kenapa mesti ular ?? Kenapa tak kucing ke, kambing ke, itik ker ataupun siamang??Eh, dah lama tak tengok siamang, last tengok 3tahun lepas kat ZOO TERUNTUM.Siamang tu memang comey..pandai posing, memang jatuh hati tengok.

Aku tak taw la dari mana datangnya ULAR dan JODOH ni.Sape pereka cite ni sebenarnya??Sila tampil kehadapan skang!Yang pasti aku x percaya.Haha..Mana nak percaya, dah banyak kali kes2 ular ni datang mengganggu hidup dan tido aku..Kalo dalam tido xyah cite la, macam2 style encek ULAR tu datang menganggu, BELIT kat leher la, duduk bawah paha la.Siap main kejar2 lagi..Sudahnya bila bangun mulalah gelabah intai bawah katil..Bila dla cite kat MA, terus cakap, jodoh nak sampai la tu.Tunggu punya tunggu x nampak2 pon lubang idung encek jodoh aku.
*rambut kaler pink sebab dalam mimpi rabun warna sket*

Encek ular ni kalo masuk dalam mimpi memang kelakar la, memang aku lari x cukup tanah..Tapi aku ada banyak pertemuan-pertemuan yang tidak dirancang bersama ular ni taw antaranya...ini kisah benar !

KISAH 1 : 
Baru lepas mandi, kuar dari bilik air, nampak benda hitam tepi dinding.Tanya akak, terus akak jerit ULAR!Apalagi, terus aku tutup pintu bilik air panjat KOLAH kemudian nampak kepala ular nak masuk, aku menjerit sekuat hati dan jantung, then ular tu x jadi masuk mebi terkejut kot dengar sore 5 oktaf aku ni.Taim tu bajet nak terjun dah naseb baik ayah datang cepat.Lepas tu baru taw, ular senduk rupa-rupanya, kalo kene tadi x wujud la blog ni.Trauma jap nak masuk bilik air.

KISAH 2
Ketika muda mudi, aku ni dorang panggil ULAT BUKU sebab suka membaca tapi bukan membaca buku skolah..hehe..Taim tu tengah baca MAJALAH REMAJA, tiba-tiba aku rasa macam ada sesuatu jatuh atas belakang aku..Bila toleh, omak aku wehhhh, ULARRRRR !!!! Lari lintang pukang, trauma pulak nak tido dalam bilik, pastu dorang dah tak panggil ulat buku dah tapi panggil ULAR BUKU..Naseb bek ular tu x besar sangat tapi dah cukup menggelikan weh...

KISAH 3
Dalam bilik jugak ni tapi bilik lain..Aku tengah ngadap laptop, layan cite FULL HOUSE..Tengah2 suka suki gelak tu tiba2 selamba jer ULAR lalu tepi aku...Menjerit lagiiiiiiiii...Giler la ular2 ni, asal minat sangat ngan aku ni??? Tak faham la...Tapi yang ni pun naseb baik kecik jer..Rumah aku ni kawasan masih baru lagi taim tu, kebetulan plak, kiri kanan rumah ni ada tanah kosong, rumah x buat lagi..Bila lama2, semak samun la tu yang menatang tu buat sarang..Once dorang datang tebas, encek2 ular tu akan lari..Maka yang menjadi persinggahannya rumah kitorang la..Tapi memang adek badek aku macam2 pengalaman ngan ular ni sampai aku pernah takut nak duduk kat rumah..wuwu..

KISAH 4
Kejadian di Terengganu, tahun pertama keje sini...Aku pergi joging kat BUKIT KECIK, memang best tempat tu sebab kene naik bukit pastu bila sampai atas aku n kawan2 akan duduk lame2 sket sambey wat regangan..Pastu aku main tarik2 dahan pokok..Aku ni kan rabun, pastu tiba2 kawan aku dari belakang jerit2 tapi tak bagitau kenapa?? Dia panggil dla dla jer..Aku pun lepas dahan tu pergi tanya..Rupa-rupanya ada ULAR KALER IJAU dekat jer ngan kaki aku, ular tu dok belit kat dahan bawah..Terkejut weh tapi yang buat aku selamat sebab ular tu tengah gigit mengkarung, kalo tak xtaw la jadi ape..Tapi ular yang ni siyes cantek :P

KISAH 5
Ini kisah sepupu aku..Beliau betul2 kene patuk ngan ular..Pastu x lama kemudian ada orang masuk meminang dan kawin..Aku cakap dengan ma, kebetulan jer tu..Takkanlah nak kene patuk dulu baru kawen..Xnak la..Tapi mak aku pun gurau2 jer, bukan serius pun, saje nak kacau aku yang asek cakap bila nak kawen ni..haha..

Tapi realitinya aku pernah pegang ular sekali masa konvo akak kat UUM..
*tepi aku tu jiran dla, ikut aku sebab nak jumpe akak dia yg ade kat sebelah dia tu*

Ular sawa jer, giler ko nak pegang ular tedung, x brani koi ni..Ni gambar berkurun lamenya, lupa dah tahun bile, maybe 5,6 tahun lepas kot..Taim ni ade pameran konvo akak..Mula2 tak berani pegang, tapi bila pegang xdelah rasa geli kulit dia ni, rasa macam biasa jer, siyes x berminyak pun..

p/s : manusia dicipta berpasang-pasangan, jangan risau lah..peace !

Comments

oktant said…
Pernah gak mimpi kene kejar ngan ular. Org kata mimpi tu maksudnya ada org yg minat pd diri kita.

Tapi tak percaya 100% lah. Cuma sekadar suka bertanya jer dgn org2 yg berpengalaman ni.
aanie said…
gilo mu dyla...byk btl kenangan dgn ular..aku takut dgn ular ni..fobia weh..
aku br je mimpi ular..ular tu dah putus kepala,tapi nak jgk kejar aku..siap membe aku nak g sambung badan ular tu lagi..x masuk akal btl..
lady-D said…
oktant : just for fun tp pelik kan nape ular yer??hehe..

aanie : tu tak cite sume lg tu..xtaw la nape ular ni berkenan tol ngan aku..haha..giler sengal mimpi mu..hehe..siap member mu tulon sambung blk kepala..x leh blah !
Admin said…
fobia jmpe ular,
eiii geli thap gaban!

yg pling skit jiwe,
bile kena kjar ngn ular lam mmpi tu,
rase mcm da abih laju da lari,
tp klajuan diecan babay mrangkak..
adeh!
lady-D said…
AHSFANTASY : tulah pasal, kalo mimpi tu macam ye2 je kena kejar..kaki lak keras semacam jer nak lari..klako la mimpi ular ni..hihi
nur said…
D.la.. geli la.. eii takut ulau..
ALL IN ONE
Anonymous said…
IX suka gak ular2....tringin nk pet ular sekor..hehhee....

ular n jodoh tu bkn ke mimpi ular erk...



p/s: g la jalan2 pantai chedering nnti....cantik
lady-D said…
Nur : cayalah, mmg best usap2 ular ni..jgn smpai dia belit kita sudahhh..

ix : slalu sgt mimpi pasal ular ni..letih kene kjr..haha..nt nk gi gak la pntai chendering, shooting2..hehe
CIK TOM said…
cik tom pernah mimpi ular ms form 5 dl..hehe..

eh pernah pgg ular??geli x??
MamaYatie said…
kata ustaz, kalo mimpi pasal ular..ada benda halus nak mengganggu..berhati2 la
Un Phat Lee said…
errr...gua takut ular.lagikan nak pegang
lady-D said…
cik tom : skang dh form bape??hehe..b4 pegang rs geli tp bile pgg siyes x rs ape2, mcm pgg kertas jer..

mama yatie : yeke??x pnh dgr tu..slalu gak mimpi ular ni..hoho..ngeri2..

un phat lee : gua takut gak..pgg ular sawa bolehla..heee~~
baru-baru ni pun saya mimpi ular..and next month saya dirisik..mmg ade kena mengena kot ular ngan jodoh ni...
lady-D said…
Quincy : siyes??wahhhh..congrats dear..kebetulan la kot..
nur said…
dear comey,, ada tag untuk kamoo join kontes
http://2nurhafiz2009.blogspot.com/2010/12/contest-terjah-dan-geledah-di-tahun.html
lady-D said…
Nur : TQ..InsyaAllah dla terjah nt oke :)
alexayussida said…
wahhh comellnyeeeee dla!hikhik..muka tak berubah:)

lps ni kawen la tuuuuu:p
Unknown said…
suka ular..hehe
lady-D said…
alexa : skang dah kembang sn kembang cni la yang..haha..

E.d.Y : x suke..x suke..hehe
Robot | Sakti said…
besarnya ular tu.
ular sawa kut.

keh keh keh
lady-D said…
ROBOT : XPOM ANACONDA..HAHA