CAKAP-CAKAP LELAKI...

AKU rasa ramai lagi tak tau kot yang dla ni bekerja dengan KUMBANG2 means dalam unit aku ni aku jer GADIS BUNGA kununnye.Walaupun unit ni tak besar sangat tapi bilik kitorang terasing ngan unit lain menyebabkan aku terpaksa melayan jer cakap2 lelaki-lelaki itu...Aku jarang gi sembang2 ngan girls sebab keje banyakla nak buat, kalo dan start menyembang susah lak nak stop..Sebenarnya ada baik buruknya bekerja dengan lelaki ni..Mari aku story yang baik-baik dulu yer..

bayangkan macam ni laaa..haha

1~ Tak cerewet pasal kerja...kire cool la dorang ni.
2~ Tak suke gossip, aku memang x suke gossip2 ni..
3~ Tak peduli kite pakai macam mana..baju kaler biru pastu kasut kaler hijau dorang tak kisah..Tawla kan kalo perempuan ni dok ramai2 sume nak jadi pengkritik fesyen !
4~ Ade geng nak berdebat pasal sukan..aku sukeeee !
5~ Takde orang kacau aku nak blogging ke fb ker, karok ker..hehe

Apa lagi yer yang baik?? Tu jer kot..cam sikit jer kebaikannnye..Meh nak cite yang tak bestnye yang bleh wat aku kadang2 nak taekwondo laju2 !

1~ mencarut ! mengarut ! mengabang telipot! Siyes dorang x malu langsung ngan aku ni cakap pasal tut tuttt..So, aku kalo bukak blog HAMZAH IAN, selamba jer aku baca..harharhar! *gelak amjah!* Takdelah macam terencat mahupun parkinson bile baca blog beliau tuh..Kadang2 aku sound gak pakcik2 ni, aku ni dahla x kawin lagi main direct selling jer cite pasal luar dalam..haishhhhh !siyes aku memang lampi la sikit bab2 kuning biru ni tapi lepas bekerja ngan dorang ni, aku rase otak aku ni dah menanah dah sikit kot..hoh! Aku ingat lagi masa mula2 keje, dorang suruh aku sebut laju2 perkataan "TEKO", kunun kalo nak cepat blaja cakap ganu kene blaja lembut lidah dulu..kejam! tapi skang dla xpert ooo skipping tganu! dok nawok siket!

2~ bukan setakat mencarut malah sangat busuk ! Bukan dorang ni tak mandi, tapi soklan2 dorang ni sikit punye busuk..Adelah sorang bapak budak ni sari kalo x tanya aku soklan busuk memang beliau resah gelisah xleh tido agaknya...Antara soklan yang ditanya :

a) taim paling kemuncak waktu dla tengah makan ! Soklannye: Dla, awak dah BERAK harini??? tu baru permulaan taw !

b) Dla, awak pernah tak cirit lam seluar?? Aku rasa nak lenyek jer ngan kerusi !

c) Dla, nape T*ik kadang2 timbul..ade angin ker?? wehhh, xde mase la nak kaji benda2 camni, gi tanye amjah la tapi kadang-kadang menjawab gak tengok pada kerja kalo tengah bizi memang free2 kene cepuk!

d) dla, saya tengok nafsu awak besar ! gulp! saya tengok nafsu makan awak besar la dla..hampagas tol la...saje nak uji kekulan aku !

e) dla, saya ni busuk ker???see see, maw tanya lagi kerr??

3~ taim dorang ni karok memang x kontrol langsung walaupun sampai nak pecah meja melalak!gua layan jerlaaa..
4~ boring kadang2 sebab yerlah dah sume lelaki :(
5~ yang paling tak bestnye aku sangat terdedah dengan gossip rumahtangga.. contoh gossip ade kat SINI.memang kene sabar sangat2..

Mungkin tak sume lelaki suke cakap2 busuk ni kan, ni pengalaman aku la selama 3 tahun bekerja ngan dorang..kalau tak tahan sangat aku sumbat jer telinge ni dengan headphone kasi lagu metallica ke soad ke..Sebenarnya banyak lagi gossip@fitnah yang lebih pahit sampai kadang2 rasa nak lari taw..Nanti la aku cite kalo rasa nak cite sebab kalo bleh yang sedih2 ni nak buang lam tong sampah terus ! Anggap jer tu sume asam garam kehidupan..TQ kalo korang baca karangan ni sampai abes..
Sayang korang ketat-ketat..heee~~~

p/s : UMUR SEMAKIN BERTAMBAH maka HIDUP SEMAKIN PENDEK !

Comments

nazirulhazwan~ said…
saye seorg lelaki yg sopan:)
lady-D said…
naz : anda mmg sopan..tahniah2..hehe
Prettyvrach said…
laki mmg camtu kowt dyla.kakak kepade kak ioar ML pon kerja diklangan kumbang.Dia pon citer bnda sama.Tapi dia ni garang,klo salah ckp,die sound baekkk punya.kikiki..
nur said…
hahaha
ingatkan bau badan yg busuk..
ALL IN ONE
Alin said…
Akak dikelilingi 6 bos lelaki kat opih ni..tp sib baik dorang ni baik hati...hehehe
lady-D said…
ML : dla penat dh nk sound last2 wat xtaw jer sng sbb kdg2 dorang nk tarik perhatian je..huhu..

nur : kalo bau bdn mmg pengsan la dla..

alin : wahhh..bestnye..bertuah tol..
Anonymous said…
dulu masa praktikal, pekerja lelaki terutama yg dah berusia memang gatal2.....gatal duk mengusik staff laki bujang...haha
Anonymous said…
hoho! klakar la diorg..hehe
Unknown said…
saya lelaki yg baik..hehe
Naisophon X said…
Jadi apa kalu sebut Teko Teko tu? Cuba kamu sebut, nak dengar. :p
Cikbelog said…
haha lawak lah.tapi sekurang2nya dila tak yah begosip.orang laki kan tak begosip.hehee
aanie said…
hahaha..lucu la...
opis aku ramai pmpn..mmg kuat la gosip, ngumpat, ngutuk dan yg sewaktu dgnnya..

ooo, kalu ramai laki cmtu pulok ek?blh lak dio tanya dah berak ke blm...sengal la...hahaha...
lady-D said…
Ix : hah??? yeke...bahaya tu kalo lelaki sm lelaki..hehe..

misya : klakar tahap cicak...

E.d.Y : bagus..bagus..leh wat menantu..

cikbelog : haha..tol rr, dla x gossip kalo keje ngan dorang ni..

aanie : aku ramai gak pompuan tp unit aku ajer dimonopoli oleh lelaki...mmg siyut jer soklan2 dorg ni..
Sophie Al-Yahya said…
giler ahh...mesti hati kena kuat kan keje dgn lelaki2 mcm tu.huhu.. sabar eh DLa.. sophie tahu Dla ni rawk orgnyeee.. U GO GIRL!!
alexayussida said…
alahaiiii..macam2..kesian dLa..hehe..saba je la yang..kekekke..
Scorpio Warrior said…
memg cm2 dla. lelaki kalo sm2 ngn dorg, cakap lepas je. huisshhh.kite yg malu nak dengar