SERiUS TAKUT MiMPi CAMNi...

Tadi aku dah tido..Ekceli tertido sebab aku xnak tido lagi tapi disebabkan aku boring sangat kot..Tenet pon taim ni la dia wat hal..Skang ni dah tak reti nak layan cite sorang2, nak ada teman gak..Atau mungkin sebab aku dah tengok banyak kali cite ni, x seprais la, dah taw apa akan jadi..So, aku tertido la tadi..

Kemudian dalam pukul 12 aku tersedar ! Tersedar dalam ketakutan sangat2..Sebab aku mimpi tadi..Mimpi kene uruskan JENAZAH seseorang..Wohhhhh, siyes aku tak taw sape..Tapi bukan seorang, 2 ORANG ! Tak taw camne ada 2 jenazah dalam rumah aku, mak aku cakap selamba jer, "kite kapankan sekarang, pagi besok baru kebumi"..aku pelik, kenape kitorang yang kene, mana orang lain yang lebih arif??Kemudian aku macam x sanggup nak tengok masa mak aku buka kain penutup tu, 
aku lari ke dapur..

Terus tersedar ! Baru teringat yang aku TAK SOLAT ISYA' lagi !!! Patutlah mimpi bukan2..Terus aku rasa yang MALAIKAT2 berada disekeliling aku, sedang memerhatikan aku..Serius aku takut sangat2..cepat2 aku pergi solat..Kemudian aku dah xleh tido..Macam2 perasaan skang..Takut bila tido, dah tak bangun2..Tetiba baru sedar yang amal tak seberapa untuk menghadapi kematian..Cukup tak bersedia..Tapi bila MALAIKAT IZRAIL datang memanggil, ingat boleh mintak tangguh ker??Suruh datang tahun depan, baru bleh cabut nyawa ! Gitu??

Tiba-tiba aku rasa sangat insaf dan takut..huhu..BERSEDIAKAH KITA WEH?? Aku berdoa agar kita semua meninggal dalam keimanan, kita tak taw bila ajal kita yang pasti TAKKAN TERLEWAT ATAU CEPAT WALAU SESAAT !
Kalau tadi dapat mimpi kawin mungkin aku akan terus tido...Ada hikmah tadi dapat mimpi camtu..Tapi skang aku nak cepat2 waktu pagi, nak dengar suara anak2 jiran bermain..Sangat sunyi skang ni...T_T Rasanya x pernah rasa sesunyi macam ni masa aku sesorang..Tapi nanti kita sorang2 gak dalam kubur..

p/s : tadi ingat nak letak pic kubur tapi seyes tengah takut skang ni..

Comments

Zura Tahir said…
nasib baik xtgk muke jenazah tue...klau tgk tetibe muke sendiri lg lah takut kan...eeeeee...
lady-D said…
Zura : hoh ! kalo bukak2 tgk muka sendiri ade seminggu xleh tido..huhu..eh, ade gak org online taim ni yer..heee~~~
Cikbelog said…
seram mimpi dila.cikbelog penah mimpi yang cikbelog mati.Dalam mimpi tu cikbelog tengok mak cikbelog ngah uruskan jenazah cikbelog. seram sangat.terus tejaga sambil nanges esak2 cari mak then ajak mak teman semayang..heee syukur masih diberi kesempatan hingga hari ini :)
lady-D said…
cikbelog : seram giler mimpi cik belog tu..maw x nangis..mimpi td pun dh wat dla xleh tdo nak2 tinggal sorang jer ni lagilaaa..huuu~~
alexayussida said…
siyess cuak mmpi cmtu..sorg2 lak...mau menangis..huhu..haip!haip!lenkali solat awl wktu!!(psn kt diri sndiri gak ni:)

dLA!!!alexa nk qada balik blogwalking ..hheee..misshh u dear:D
ardinihumaira said…
uiskkk...
sebab tak solat lagi kot...
tetiba dni rasa seghiau..
adeih
Unknown said…
adui..mengerikan sungguh..ok lemah semangat mmg trauma ni
lady-D said…
alexa : tulah pasal, lewat sgt solat kan dah dpt mimpi karut marut...kalo mak taw konpom kene dgr ceramah pree!

dni : tulah, terus dpt cash..hamik ko dla..dla lepas subuh baru tdo td...huhu..

E.d.Y : rase gak kecut perut td mebi sbb tinggal sorg2 lg la asek tingat2 mimpi tu..
huhuhu..sy mimpi kena culi.smpai meronta2 mintx tlg.siap terajang kakak sy lagi.huhu
sekamar rindu said…
salam..

sebelum tido ambik wuduk dulu...mimpi adalah mainan tido..
faizalnizam said…
cemas pulak bila baca entri dLa ni. by the way. thanks for the comment yesterday. yeah .. saya akan berusaha.
kekadang akak pun kalau tak isyak lagi mulala mimpi pelik2.. itu tandanya bagusla..allah nak kejut semayang
lady-D said…
sugar2 : hawhaw..kesian akak tu siap kene terajang lg..hehe

sekamar rindu : tulah biasa dla akan basuh muka n amik wudhuk b4 tdo, tetibe tertido lak smlm tp nsb bek gak bgn walaupun dpt mimpi ngeri..

Fyzal : cemas gak la, kalo x takkan x tdo smpai subuh..pengajaran !

baby : tol tu, naseb bek gak sedar kan..lenkali xleh lengah2kan waktu solat..
CIK TOM said…
seramnya mimpi..lupa basuh kaki kot..mimpi tue mainan tidur..so xyah pikir sgt..
lady-D said…
cik tom : x pk sgt tp rs insaf tu ade la gak..warning tu sbnrnya..